1. Загальні положення
Спрощується процедура започаткування бізнесу
Зареєструватися платником єдиного податку та платником ПДВ можна буде і у держреєстратора. Заяву про обрання спрощеної системи оподаткування та заяву про добровільну реєстрацію платником можна буде подати держреєстратору як додаток до реєстраційної картки, яка подається для держреєстрації юридичної особи або підприємця.
Виготовлена шляхом сканування електронна копія заяви передається держреєстратором до органів Міндоходів разом відомостями на проведення державної реєстрації.
Платники податків, які уклали з відповідним органом Міндоходів договір про визнання електронних документів, можуть подати заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ та про застосування спрощеної системи оподаткування засобами електронного зв’язку.
Для переходу зі звичайної системи оподаткування на спрощену підприємці зможуть подавати заяву безпосередньо державному реєстратору, а не тільки органу Міндоходів.
Запроваджується добровільна реєстрація платником ПДВ за відсутності будь-яких оподатковуваних операцій.
Скасовуються свідоцтва платника ПДВ та платника єдиного податку
Реєстрація платником ПДВ та єдиного податку здійснюватиметься шляхом внесення записів до відповідних державних Реєстрів. Для підтвердження реєстрації платниками ПДВ та єдиного податку органи Міндоходів за заявою платника податку будуть безкоштовно видавати виписки з Реєстру платників податку на додану вартість та з Реєстру платників єдиного податку.
На веб-порталі Міндоходів буде вільний доступ до даних з Реєстру платників ПДВ та Реєстру платників єдиного податку.
Крім того, при проведенні перевірок контролюючі органи не мають права вимагати отримання виписки з відповідного Реєстру про взяття платника податків на облік відповідно до вимог Податкового кодексу.
Повідомлення за формою №20-ОПП подаються лише за основним місцем податкового обліку
Скасовано необхідність подання платником податків повідомлень про об’єкти оподаткування за місцезнаходженням кожного з таких об’єктів. Про всі свої об’єкти платник податків повинен повідомляти тільки за основним місцем податкового обліку (ст. 63 ПКУ).
Про зміни до облікових даних повідомляти контролюючий орган платнику податків не обов’язково
У разі виникнення змін у реєстраційних даних платника податку подавати уточнюючі документи до контролюючого органу не обов’язково, якщо такі зміни вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців. Державні установи будуть самостійно отримувати необхідні відомості з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Нові правила реєстрації для фізичних осіб – нерезидентів
Фізична особа, яка є резидентом іноземної держави, тобто не проживає в Україні, може бути взята на облік за місцем реєстрації свого перебування (проживання) на території України. При цьому у разі, якщо особа має право постійного проживання на території іноземної держави, то вона вважається такою, що не проживає в Україні.
Для спрощенців запроваджується новий сервіс - електронні перевірки
За заявою суб’єкта спрощеної системи оподаткування із незначним ступенем ризику органи Міндоходів проводитимуть дистанційні документальні невиїзні позапланові електронні перевірки таких платників податків. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку перевірки Форма заяви, порядок її подання, прийняття рішення про проведення електронної перевірки встановлено наказом Міндоходів від 03.06.13 р. №143. Разом із заявою подаються в електронній формі документи, необхідні для її проведення.
За результатами електронної перевірки складається довідка, яка надається платнику податків для усунення виявлених порушень. З цією метою платник податків повинен протягом 20 робочих днів після дати складання такої довідки, в порядку встановленому статтею 50 Податкового кодексу України, подати уточнюючий розрахунок до податкової декларації, за якою встановлено порушення податкового законодавства.
Якщо протягом зазначеного терміну платник податків не подає уточнюючий розрахунок з виправленими показниками, то відповідний контролюючий орган має право на проведення позапланової перевірки платника податків за відповідний період з усіма її наслідками.
Електронний кабінет платника податків
На веб-порталі Міндоходів працює новий онлайновий сервіс – Електронний кабінет платника податків. Тут кожен платник податків (який має електронний цифровий підпис та договір з органом Міндоходів про визнання електронної звітності) облаштувати своє персональне автоматизоване робоче місце, з якого автоматизовано заповнювати та подавати до органів Міндоходів податкову звітність, переглядати попередньо подану звітність, переглядати та контролювати стан розрахунків з бюджетом, користуватися Податковим календарем.