Комітет Верховної Ради України з питань з питань фінансів, податкової та митної політики на засіданні 15 жовтня розглянув проєкти законів:
- №4065 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збору даних та інформації необхідних для декларування окремих об’єктів оподаткування, поданий Д. Гетманцевим;
- №4065-1 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо зменшення тиску контролюючих органів на платників податків", поданий Н. Южаніною.
Що пропонує законопроєкт №4065?
Метою законопроєкту №4065 (згідно із пояснювальною запискою до нього) є «впровадження прозорих і деталізованих механізмів реалізації положень щодо обмежень, запроваджених для запобігання ухиленню від оподаткування; визначення чітких та зрозумілих правил оподаткування контрольованих іноземних компаній, а також надання платникам податків достатнього часу для забезпечення збору даних та інформації, необхідних для декларування відповідних об'єктів оподаткування (з урахуванням обмежувальних заходів, пов’язаних з поширенням у світі COVID-19)».
Для цього пропонується внести зміни до ПКУ, Закону про РРО та Закону №466, спрямовані на уточнення:
- деяких положень трансфертного ціноутворення;
- підстави припинення адміністративного арешту;
- положення щодо коригування фінансового результату до оподаткування щодо операцій, які не мають ділової мети;
- особливості справляння акцизного податку;
- особливості оподаткування прибутку контрольованої іноземної компанії протягом перехідного періоду;
- положення щодо застосування РРО тощо.
Більше про цей законопроєкт ми розповідали тут.
Які зміни передбачені альтернативним законопроєктом №4065-1?
За пояснювальною запискою, метою цього проєкту є «усунення ряду дискреційних та корупційних норм в податковому законодавстві, відновлення окремих положень, що дозволить платникам податків повною мірою реалізовувати свої права, а також скасування ряду положень, які збільшують тиск контролюючих органів на платників податків та повинні набирати чинності з 1 січня 2021 року».
З цією метою пропонується, зокрема:
- обмежити застосування критерію «ділової мети» виключно для цілей трансфертного ціноутворення;
- звільнити від будь-якої відповідальності платника податків за неподання або несвоєчасне подання податкової декларації, у разі втрати або зіпсуття поштового відправлення;
- зменшити термін по розгляду індивідуальних податкових консультацій, отриманих від територіальних органів контролюючого органу для прийняття рішення щодо внесення (відмови) по включенню до реєстру консультацій;
- скасувати можливість внесення змін до річного плану-графіка проведення документальних планових перевірок;
- відновлення норми щодо зупинення проведення планової та позапланової перевірки лише для великих платників податків;
- зменшувати податкові зобов’язання з податку на прибуток на суми штрафів та пені, нараховані контролюючими органами та іншими органами державної влади за порушення вимог законодавства,
- скасувати інститут вини при порушенні платниками податків податкового законодавства, визначення "винні діяння" і "діяння, вчинені умисно", встановлення контролюючими органами вини особи, які набирають чинності з 1 січня 2021 року.
Про цей законопроєкт ми також писали тут.
Рішення Комітету ВРУ
За результатами розгляду законопроєктів на засіданні, Комітет рекомендує Верховній Раді України проєкт Закону №4065 від 29.09.2020р. (доопрацьований) включити до порядку денного четвертої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання та прийняти за основу і в цілому як закон.