• Посилання скопійовано

З 5 квітня ДПС буде вести оперативний облік сплачених податків та ЄСВ по-новому

Мінфін затвердив Порядок ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та ЄСВ

З 5 квітня ДПС буде вести оперативний облік сплачених податків та ЄСВ по-новому

Мінфін наказом від 12.01.2021 р. №5 (зареєстрований в Мін'юсті 15.03.2021 р. за 3321/35943) затверджено  Порядок ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Наказ набере чинності 5 квітня 2021 року (через 10 днів з дня його офіційного опублікування в «Офіційному віснику України» №23). Відповідно втратить чинність старий Порядок, затверджений наказом від 07.04.2016 р. №422.

Суть документу полягає в:

  • унормуванні правил ведення в контролюючих органах оперативного обліку податків, зборів, платежів та ЄСВ,
  • забезпеченні функціонування автоматизованої системи попереднього та загального контролів,  які здійснюються структурними підрозділами органів ДПС за напрямами роботи для забезпечення достовірності облікових показників щодо стану розрахунків платників з бюджетами та цільовими фондами,
  • запровадженні електронного документообігу в процесі ведення обліку платежів органами ДПС. 

Оперативний облік платежів здійснюється податковими органами в інформаційній системі.

Водночас у новому Порядку уточнено, що метою ведення оперативного обліку і складання звітності податкових органів є забезпечення користувачів повною, достовірною та неупередженою інформацією щодо стану розрахунків платників з бюджетами та фондами загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування для прийняття оптимальних управлінських рішень.

Оперативний облік та звітність податкових органів ґрунтується на таких принципах:

  • нарахування - показники фіксуються в оперативному обліку згідно з правилами оподаткування, установленими Кодексом та іншими законодавчими актами з питань податкового законодавства;
  • превалювання сутності над формою - законність відображення облікових операцій та відповідність їх сутності;
  • повне висвітлення - звітність податкових органів має містити інформацію, яка всебічно характеризує стан розрахунків платників податків з бюджетами та фондами загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування;
  • безперервність - виконання повноважень та функцій податкових органів здійснюється виходячи з припущення, що їх діяльність буде тривати і надалі;
  • єдиний грошовий вимірник - вимірювання та узагальнення всіх показників в інформаційній системі та звітності податкових органів в єдиній грошовій одиниці.

Етапи попереднього контролю:

  • формування реєстрів співставлень;
  • аналіз даних реєстрів співставлень;
  • здійснення заходів щодо відпрацювання реєстрів співставлень.

Етапи загального контролю:

  • генерування модулів контролю за кожним реєстром співставлень;
  • проведення комплексу заходів, направлених на генерування всіх модулів контролю в установлені терміни;
  • маркування облікових показників на звітні дати, що пройшли загальний контроль.

В інформаційній системі забезпечується формування реєстрів співставлень:

  • реєстр співставлення інформації про сплачені, повернуті та відшкодовані суми (далі - надходження) за даними Казначейства та податкових органів;
  • реєстр співставлення сум грошових зобов'язань, самостійно визначених платником, та облікових показників, відображених в ІКП;
  • реєстр сум переплат з податку на додану вартість зі спеціальним статусом;
  • реєстр співставлення сум податкових зобов'язань платників, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, визначених територіальним органом ДПС, та облікових показників, відображених в ІКП;
  • реєстр співставлення сум, визначених за результатами контрольно-перевірочної роботи, з них узгоджених та неузгоджених (за результатами адміністративного та/або судового оскарження), та облікових показників, відображених в ІКП;
  • реєстр співставлення даних журналу розстрочень (відстрочень) та облікових показників, відображених в ІКП;
  • реєстр співставлення даних журналу списання (поновлення) та облікових показників, відображених в ІКП;
  • реєстр контролю виконання рішень судів, прийнятих по суті, що набрали законної сили, не пов'язаних з контрольно-перевірочною роботою.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»