Нагадаємо, що 18 липня Уряд ухвалив законопроєкти про збільшення витрат держбюджету на оборону у 500 млрд грн та про внесення змін до ПКУ задля цього. Більш докладно про збільшення ВЗ та інші податкові зміни, запропоновані Урядом, можна прочитати тут.
Проте ані бізнесу, ані ТПП та іншим експертним групам, ці новації не подобаються. Про це ми вказували у своїх новинах тут та тут.
Також ми наводили обґрунтування Марченка щодо необхідності введення саме збільшеної ставки ВЗ. За словами Марченка, наразі склалася ситуація, коли здебільшого держсектор виплачує "білі" зарплати, з яких утримуються офіційні податки. Тоді як частина працюючих громадян не сплачує ПДФО, ВЗ та ЄСВ, надаючи перевагу оптимізації через МЗП або через ФОПів.
Наразі ж зʼявилася й позиція Гетманцева. У своєму пості у Телеграм-каналі він зауважив, що проходження другої половини року у частині військових видатків є менш визначеним. За оцінками бюджетного комітету, ситуація із поточним утримання війська, у т.ч. виплатою грошового забезпечення військовим, може загостритись вже наприкінці вересня.
Окремо він підкреслив, що наразі є перевиконання по податкам (по року буде близько 90-100 млрд грн), але його не достатньо для покриття усього розриву у фінансуванні сектору безпеки і оборони (500 млрд грн).
Тобто оминути зміни в оподаткуванні податками з метою наповнення бюджету не вийде.
Гетманцев зазначив, що найближчими тижнями на нардепів очікує складна і відверта дискусія про внесення змін до бюджету-2024.
Його позиція така:
- Розроблений Урядом законопроєкт не є оптимальним з точки зору фіскального навантаження, адміністрування, відповідності acquis ЄС та можливих дисбалансів для економіки. Він потребує суттєвого доопрацювання.
- Підняття окремих податків для покриття дефіциту у фінансуванні військових видатків, на жаль, не уникнути.
- Завдання парламенту зараз знайти широкий суспільний компроміс у цьому питанні щодо оптимального набору податкових ініціатив, фінансування бюджету за рахунок внутрішніх позик та додаткового скорочення видатків бюджету.