
Тарас Мельничук повідомив у своєму Телеграм-каналі, що схвалено проєкт Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового і удосконалення адміністрування акцизного податку».
Законопроєкт спрямований на:
- забезпечення відображення в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕА РПСЕ) власників пального для виявлення фіктивних операцій та можливості коригування контролюючими органами відображених платниками акцизного податку даних у СЕА РПСЕ щодо залишків пального та спирту етилового в разі виявлення їх невідповідності,
- удосконалення адміністрування акцизного податку, у тому числі посилення контролю за сплатою акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового.
Проєктом Закону пропонується внести зміни до Податкового кодексу України щодо:
- відображення в СЕА РПСЕ власників пального для забезпечення належного контролю за обігом пального;
- можливості приведення у відповідність лімітів обсягів пального та спирту етилового в СЕА РПСЕ, на які платник може зареєструвати акцизні накладні, до фактичних обсягів пального та спирту етилового на акцизному складі за результатами перевірки, здійсненої контролюючим органом;
- встановлення відповідальності за здійснення суб’єктами господарювання зберігання пального або спирту етилового без реєстрації платником акцизного податку;
- встановлення відповідальності за фактом виявлення в ході перевірок фактичних обсягів пального або спирту етилового невідповідності даним СЕА РПСЕ при відсутності документального підтвердження отримання / реалізації пального або спирту етилового (наявність фактичних обсягів пального або спирту етилового, менших або більших за обсяги в СЕА РПСЕ).
Передбачається також:
- уточнення застосування процедури формування переліку транспортних засобів, якими переміщується пальне або спирт етиловий, зокрема, на підставі заявок на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих в СЕА РПСЕ;
- анулювання реєстрації акцизного складу за рішенням контролюючого органам у разі припинення дії (анулювання) або закінчення терміну дії ліцензії на здійснення діяльності (для пального) або відсутності акцизного складу за його місцезнаходженням, а також без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників спирту етилового та/або зареєстрованих масових витратомірів, без технологічної схеми їх встановлення, відсутності жодного введеного в експлуатацію резервуара для пального, без наявності зареєстрованих рівнемірів-лічильників рівня пального на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі.
Пропонується:
- встановити виключний перелік випадків, при яких акцизні накладні, розрахунки коригування не приймаються та не реєструються в Єдиному реєстрі акцизних накладних;
- уточнити правила адміністрування акцизного податку з вантажних транспортних засобів, переобладнаних у легкові автомобілі, зокрема в частині отримання інформації контролюючим органом про реєстрацію (перереєстрацію) таких автомобілів, визначення дати виникнення податкових зобов’язань при таких операціях, виключення необхідності щомісячного подання податкових декларацій з акцизного податку з таких операцій тощо.