Нововведення передбачені Законом "Про внесення змін до Податкового кодексу про ставки окремих податків і податкових пільг", який прийнятий парламентом 19 грудня і підписаний президентом України від 27 грудня 2013 року.
За даними Міндоходів, близько третини ввезених в Україну вантажних автомобілів після переобладнання зареєстровані в органах ДАІ як підакцизні легкові авто.
Згідно з підрахунками Міндоходів, сума додаткових надходжень до держбюджету від цього податку може скласти близько 300 млн гривень.
За оцінкою експертів авторинку, дане нововведення торкнеться бізнес "перегонників" та підприємства з переобладнання, яких багато у Західній Україні.
В Україні з 1 січня 2014 року також ще заборонено ввезення, проведення першої реєстрації ввезених або виготовлених в країні транспортних засобів (нових і б/у), які відповідають екологічним нормам нижче Євро -4.
Таке рішення закріплено прийнятим в липні 2012 року законом, яким з 1 січня 2013 року було запроваджено норма ерів -3 для колісних транспортних засобів, а з 1 січня 2016 року передбачається введення норм Євро -5.
В Україні практично всі автовиробники заявили про готовність до переходу на нові екостандарти. Водночас обов'язкова вимога на відповідність стандарту Євро -4 не поширюється на ввезені або вироблені в країні до 1 січня автотранспортні засоби.