За пропозицією Міністерства фінансів 6 липня Уряд схвалив Концепцію запровадження електронної акцизної марки – автоматизованої системи контролю за обігом алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Запровадження електронної акцизної марки, на думку Мінфіну, "забезпечить створення єдиного інформаційного простору та формування бази даних про обіг підакцизних товарів, що стане дієвим важелем у боротьбі з фальсифікованою, контрафактною та контрабандною продукцією".
На сьогодні чинне в Україні маркування продукції паперовими марками є недостатньо ефективним засобом контролю. Водночас прийняте рішення про запровадження автоматизованої системи контролю за обігом алкогольних напоїв та тютюнових виробів «Електронна акцизна марка» забезпечить комплексний контрольно-попереджувальний моніторинг у сфері обігу підакцизних товарів, який охопить кожний етап їх переміщення від виробника чи імпортера до кінцевого споживача.
Окрім того, ухвалене рішення значно спростить документообіг у сфері обігу підакцизних товарів, мінімізує вплив людського фактору на адміністрування акцизного податку та загалом зменшить обсяг тіньового ринку підакцизних товарів.