ДФС активізувала переговорний процес з учасниками тютюнового ринку щодо запровадження електронної системи контролю за виробництвом та обігом сигарет. Це – дієвий спосіб упередження появи на ринку фальсифікованої продукції, що і обговорили виробники тютюнових виробів на зустрічі з в.о. Голови ДФС Мирославом Проданом.
Як відзначили представники бізнесу, кожен великий виробник на підприємстві має свою систему контролю, яка передбачає можливість відслідковування шляху пачки сигарет від виробника до кінцевого споживача (track&trace) за допомогою унікального ідентифікатора. Електронна акцизна марка, на їх думку, має працювати аналогічно.
«На сьогодні є кілька варіантів того, якою має бути електронна акцизна марка, як працюватиме ця система. На мою думку, необхідно обрати один варіант, доопрацювати його з урахуванням інтересів держави і бізнесу та передавати на розгляд законотворцям», – зазначив Мирослав Продан.
Представники ДФС та бізнесу домовилися про вироблення спільної позиції з цього питання.
Крім того, сторони розглянули і проблематику адміністрування акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів. Такий податок був запроваджений з 2015 року для зміцнення фінансової самостійності та розширення дохідної частини місцевих бюджетів.
За оцінками експертного середовища, приблизно 30-40% акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів не декларується, що майже збігається з розрахунками ДФС. Недонадходження цього податку у 2017 році склали орієнтовно 800 млн гривень.
Учасники тютюнового ринку запропонували ввести роздрібний акциз до структури акцизного податку, який сплачується виробниками, з подальшим розподілом отриманих коштів до доходів місцевих бюджетів за аналогією з порядком, який діє для розподілу акцизу на паливо.
Мирослав Продан запропонував виробникам тютюнової продукції визначити оптимально доцільний розмір збільшення ставки акцизного податку для компенсації скасування роздрібного акцизного податку з тютюнових виробів та сформувати свої пропозиції для їх відпрацювання.