Головна Усі новини Оподаткування Акцизи

Увага! Уряд запровадить електронну акцизну марку

Дубілет розповів, як в Україні впроваджуватимуть електронну акцизну марку

Уряд працює над розробкою електронної акцизної марки для алкогольної продукції, що має на меті зменшити обіг контрафактного алкоголю. Про це у своєму Telegram-каналі розповів міністр Кабінету міністрів Дмитро Дубілет, передає Depo.ua.

"Ви, напевно, знаєте, що таке звичайна акцизна марка. Це папірець, який клеять на алкоголь і іншу продукцію, який свідчить про сплачений податок. Проблема з акцизними марками в тому, що їх масово підробляють. Зараз в Україні до 50% алкоголю продається "в чорну". Це велика проблема. З одного боку, це загроза здоров'ю українців. З іншого — колосальні збитки для бюджету (5-10 млрд грн на рік) та розсадник корупції", – зазначив урядовець.

За його словами, багато країн пішли шляхом впровадження так званих електронних акцизних марок. Ця система дозволяє відстежувати продукцію в електронній формі з моменту виробництва до моменту продажу.

"Останні кілька років в Україні також було кілька спроб запустити таку систему. Як і личить великим ІТ-проєктам в нашій країні, під цим соусом було розпиляно величезні бюджети (один кейс був особливо кричущим, зараз готуємо документи в органи)", – зазначив Дубілет.

Він додав, що з одного боку, якщо правильно впровадити цю систему, буде реальна користь. З іншого боку, це рішення вимагало б великі витрати з боку держави та бізнесу. До того ж, на її впровадження пішли б роки.

"Особливо мене бентежило, що спеціальне обладнання знадобилося б ставити в магазинах. Передбачалося, що всім супермаркетам і ларькам треба буде купити спеціальні скануючі пристрої. Така система працює, наприклад, на Росії", – написав міністр.

Він зазначив, що знайдено рішення, яке дозволить впровадити електронну акцизну марку майже без додаткових інвестицій для бізнесу і держави. І набагато швидше.

"Ідея проста. Ми будемо наносити на звичайні акцизні марки штрих-код, який зчитується стандартними для магазинів пристроями. Інформацію про ці штрих-коди не потрібно буде передавати в окрему систему, а лише "пікати" у касовий чек, як звичайний товар.

Виходить, що ця система не вимагатиме від бізнесу нового обладнання. А державі не потрібно буде створювати окрему ІТ-систему, а буде достатньо правильно працювати з інформацією, яка передається в касові чеки", – пояснив міністр.

За його словами, таким чином, у нас досить швидко може запрацювати система, яка "активує" і "деактивує" акцизні марки.

"Це дозволить створити простий мобільний додаток (або чат-бот), яким податківці та громадяни зможуть сканувати акцизні марки і перевіряти їх достовірність. Втім, навіть без цього додатка система призведе до скорочення чорного ринку", – написав Дубілет.

Він зазначив, що  "додатковий "пік" на касах" трохи сповільнить обслуговування в магазинах, але це все одно набагато швидше і дешевше, ніж якби це було окреме обладнання.

"Ми вже опрацювали всі технологічні частини проєкту. Також обговорили цю концепцію з бізнесом. Поки що все складається. Перед запуском на всю країну будемо теститись через пілот. Буду тримати вас у курсі", – підсумував Дубілет.

Джерело
ДеПо.ua
Рубрика:
Оподаткування / Акцизи
Теги:
Акциз , Електронний документ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 1

Новини по темі

Консультації по темі