ДПС та її територіальними підрозділами на постійній основі проводиться моніторинг інтернет-сайтів, які публікують пропозиції реалізації фальсифікованої підакцизної продукції за цінами нижче ринкових та без відповідного маркування марками акцизного податку. В межах контрольно-перевірочних заходів працівниками ДПС здійснюються замовлення на придбання такої продукції, доставка якої виконувалась операторами поштового зв'язку.
У рамках виконання своїх функцій ДПС направляє інформацію щодо відправників фальсифікованої підакцизної продукції, отримувачів коштів (фізичних осіб) разом із пакетом документів, що підтверджують придбання (замовлення), до компетентних органів, які відповідно до функціональних повноважень мають право вживати заходи, спрямовані на встановлення осіб-порушників, та вилучати з обігу фальсифіковану підакцизну продукцію.
Відповідно до підпункту 14.1.109 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, - це наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою, пачку (упаковку) тютюнового виробу чи ємність (упаковку) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1251 затверджено Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах (далі – Положення №1251).
Згідно з абзацом третім пункту 226.9 статті 226 Кодексу вважаються такими, що немарковані, зокрема, алкогольні напої, марковані з відхиленням від вимог Положення №1251, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв.
ДПС звертає увагу, що наразі, відповідно до статті 17 Закону України від 19.12.95 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», до суб'єктів господарювання (у тому числі іноземних суб'єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку, - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень.
Враховуючи викладене, з метою недопущення потенційних порушень вимог Кодексу та Положення №1251 при транспортуванні та збереженні підакцизної продукції без відповідного маркування марками акцизного податку, пропонуємо компаніям-операторам поштового зв'язку переглянути організацію поштових перевезень з урахуванням норм чинного законодавства України.
Сподіваємось на розуміння та спільне подолання ситуації, яка склалася на тіньовому ринку підакцизної продукції та яка становить загрозу економічній безпеці України, здоров’ю громадян, доброчесній конкуренції на ринку підакцизної продукції, інвестиційній привабливості та іміджу України.