Верховна рада ухвалила зміни до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну. Законом забороняється продаж ароматизованих та міцних сигарет.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на засідання Ради 19 листопада, яке транслювалося на Youtube.
Проект закону №4358 у другому читанні підтримали 317 депутатів.
Закон у відповідності до директиви 2014/40/ЄС запроваджує заборону на продаж ароматизованих смакових (фруктові, цукерки, ментол та ін.) тютюнових виробів та електронних сигарет, рідин і заправних контейнерів.
«Такі вироби приваблюють дітей та молодь до початку курінням, створюючи хибне враження про наслідки вживання тютюнових виробів», – йдеться в пояснювальній записці до проекту.
Також законом забороняється продаж сигарет, у яких рівні викидів нікотину, смоли та монооксиду вуглецю в диму однієї сигарети перевищують: нікотину – 1 міліграм, смоли – 10 міліграмів, монооксиду вуглецю – 10 міліграмів.
Упакування електронних сигарет, заправних контейнерів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, повинно включати список всіх інгредієнтів у порядку зменшення питомої ваги із зазначення вмісту нікотину у виробі та його дозу при одноразовому використанні.
Для цілей заборони куріння законом ще раз визначається поняття «громадське місце» – частина (частини) будь-якої будівлі, споруди, яка доступна чи відкрита для населення вільно або за запрошенням, або за плату, постійно, періодично або час від часу, у тому числі під'їзди будівель і споруд, а також підземні переходи, стадіони, паркінги.
Таким чином, вулиця, парки та пляжі не є громадськими місцями, та в них можна курити та не треба носити захисні маски.
Водночас закон надає повноваження міським, сільським, селищним радам додатково визначати вільні від куріння місця у межах відповідної громади.
Крім того, закон:
- забороняє рекламу, спонсорство та продаж до 21 віку електронних сигарет, електронних пристроїв для куріння, а також тютюну та його замінників в інтернеті;
- вводить медичні попередження на упаковках електронних сигарет, рідин та сигаретах для нагрівання;
- збільшує медичні попередження на пачках із 50% до 65% від площі з фотозображеннями наслідків куріння з обох боків.