• Посилання скопійовано

Як Раді пропонують стимулювати виробництво спирту етилового денатурованого: законопроєкт

Гетманцев зареєстрував законопроєкт зі змінами до ПКУ та інших законів України щодо стимулювання виробництва спирту етилового денатурованого

Як Раді пропонують стимулювати виробництво спирту етилового денатурованого: законопроєкт

23 травня Д. Гетманцев та ін. нардепи зареєстрували у ВРУ проєкт Закону №7401 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання виробництва спирту етилового денатурованого". Ним пропонується:

1) передбачити застосування штрафних санкцій за відсутність наявності та/або реєстрації масових витратомірів в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального;

2) викласти пп. 229.1.8 ПКУ у новій редакції, яка передбачає, що суб’єкти господарювання, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції, визначеної у підпунктах «д»-«ж» підпункту 229.1.1 ПКУ, зобов’язані, зокрема:

  • обладнати кожне місце отримання та місце відпуску у виробництво спирту етилового неденатурованого витратомірами-лічильниками обсягу виробленого спирту етилового, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірівлічильників обсягу виробленого спирту етилового;
  • обладнати кожне місце отримання та місце відпуску у виробництво спирту етилового денатурованого масовими витратомірами, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
  • обладнати кожне місце відпуску продукції, для виробництва якої використовується отриманий спирт етиловий, масовими витратомірами, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового, або засобами обліку виробленої продукції;
  • надіслати технологічну схему встановлення витратомірів-лічильників спирту етилового та/або масових витратомірів центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику;
  • подавати довідку про цільове використання спирту етилового у перерахунку на 100-відсотковий спирт етиловий при погашенні податкового векселя;
  • щоденно формувати та подавати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, дані про добовий фактичний обсяг отриманого та відпущеного у виробництво спирту етилового;
  • подавати податковим органам дані про добовий фактичний обсяг отриманого та відпущеного у виробництво спирту етилового електронними засобами зв’язку;

3) передбачити, що:

  • норми виробничих втрат і виходу спирту етилового, у тому числі біоетанолу; норми виробничих втрат і виходу спирту коньячного, плодового, зернового дистиляту та інших спиртових дистилятів; норми втрат спирту та норми втрат і виходу готової продукції під час виробництва алкогольних напоїв затверджуються КМУ;
  • вимоги до обліку, зберігання, відпуску, приймання і транспортування спирту етилового та норми втрат спирту етилового під час зберігання та транспортування залізничним, водним і автомобільним транспортом затверджуються КМУ.

Також встановлюється заборона отримання та відпуску спирту етилового у виробництво продукції з його використанням без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників спирту етилового або масових витратомірів, без технологічної схеми встановлення витратомірів-лічильників спирту етилового або масових витратомірів, надісланої податковим органами, а також через кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, на якому вийшов з ладу або відсутній витратомір-лічильник спирту етилового або масовий витратомір.

Проєктом Закону пропонується узгодити норми ПКУ зі Законом «Про альтернативні види палива», передбачивши, що на акцизних складах, на яких здійснюється виробництво біоетанолу, забороняється зберігання та реалізація біоетанолу без денатурації його бензином (1-10 відсотків) або етил-трет-бутиловим етером, вміст якого відповідає нормативним документам, за виключенням біоетанолу, який експортується, вимоги до денатурації якого визначаються умовами укладених зовнішньоекономічних договорів.

Також передбачається внесення змін до статті 230 ПКУ шляхом уточнень положень щодо вимог до акцизних складів, на яких виробляється спирт етиловий, у тому числі біоетанол, зокрема:

  • щодо обладнання акцизних складів на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового денатурованого та/або біоетанолу, розташованому на акцизному складі, масовими витратомірами;
  • обов’язкової реєстрації усіх розташованих на акцизних складах витратомірівлічильників спирту етилового та масових витратомірів у розрізі акцизних складів – в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового та реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового;
  • обов’язкового надсилання технологічної схеми встановлення витратомірівлічильників спирту етилового та/або масових витратомірів податковим органам.

Крім цього, проєктом Закону пропонується тимчасово, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану в Україні:

  • на акцизних складах, на яких здійснюється виробництво біоетанолу, дозволити виробництво та зберігання інших видів спирту етилового з дотриманням умов щодо виробництва,
  • суб’єктам господарювання, які мають ліцензію на виробництво спирту етилового неденатурованого, дозволити виробництво спирту етилового денатурованого та/або біоетанолу на підставі ліцензії на виробництво спирту етилового неденатурованого, а суб’єктам господарювання, які мають ліцензію на виробництво спирту етилового денатурованого, дозволити виробництво біоетанолу на підставі ліцензії на виробництво спирту етилового денатурованого;
  • встановити можливість при дотриманні відповідних умов суб’єктам господарювання, які мають ліцензію на виробництво спирту етилового неденатурованого, виробляти спирт етиловий денатурований та/або біоетанол, а суб’єктам господарювання, які мають ліцензію на виробництво спирту етилового денатурованого – біоетанол.

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

***

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Акцизи»