Головна Усі новини Оподаткування Інші податки

Чи потрібно коригувати декларацію з плати за землю за ІІ півріччя 2018 року у зв'язку з появою нового коефіцієнта, – позиція ДФС

Податкові зобов’язання з плати за землю обчислюються відповідно до витягу про оцінку із застосуванням до неї кумулятивної величини коефіцієнта індексації, розрахованої залежно від дати затвердження такої оцінки

Уже раніше податківці повідомляли, що  з 17 липня 2018 року діятимуть нові коефіцієнти нормативної грошової оцінки землі (цього дня набирає чинності наказ Мінагрополітики від 27.03.2018 р. № 162). Так, для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, та у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) при розрахунку її нормативної грошової оцінки, застосовується із значенням 3,0. Про це ми писали тут і тут.

Проте залишалося відкритим питання: чи необхідно платникам плати за землю отримувати новий витяг про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки та уточнювати показники податкових зобов’язань з плати за землю за ІІ півріччя 2018 року із застосуванням цього коефіцієнта?

На це питання ДФСУ відповіла на ресурсі «ЗІР» (підкатегорія 112.05). Зазначено, що відомості про цільове призначення земельної ділянки – використання земельної ділянки за призначенням, що вносяться до Кадастру на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку (ст. 1 Закон «Про землеустрій»), використовуються для визначення коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки – множника при обчисленні розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки (п. 3 Порядку, далі – Оцінка) під час виконання робіт з такої Оцінки.

Порядок обчислення плати за землю (далі – Плата) передбачає, що для визначення бази оподаткування Платою платник при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника Плати) разом з нею подає довідку (витяг) про розмір Оцінки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової Оцінки (п. 286.2 ПКУ).

Підстави та порядок виконання Оцінки, а також набрання чинності результатів такої Оцінки, після затвердження рішенням органів місцевого самоврядування технічної документації з Оцінки (далі – Документація), визначені ст. 15, 1823 Закону «Про оцінку земель» (далі – Закон).

Періодичність виконання Оцінки, що визначена ст. 18 Закону, регламентує також строк дії Документації (п. 24 Порядку №105), який, зокрема, для земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, становить 5 - 7 років.

З огляду на викладене, податкові зобов’язання з плати за землю обчислюються відповідно до витягу про Оцінку, що виконана та затверджена у порядку визначеному Законом, із застосуванням до неї кумулятивної величини коефіцієнта індексації, розрахованої залежно від дати затвердження такої Оцінки.

Разом з цим, у разі наявності у відомостях Кадастру про земельну ділянку ознак, що вказані у Порядку, платнику Плати доцільно, керуючись ст. 15 Закону, звернутися до органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням такої ділянки щодо виконання робіт із землеустрою та Оцінки з метою внесення відповідних відомостей до Кадастру.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
Рубрика:
Оподаткування / Інші податки
Теги:
Плата за землю , Податкова консультація , Земля , Декларація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 12

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?