Наводимо відповіді на найбільш затребувані питання запоріжців щодо порядку сплати податку на нерухомість, які були поставлені під час чергової гарячої лінії у Головному управлінні ДПС у Запорізькій області.
Яким чином сплачується податок фізичними особами?
Обчислення суми податку з об'єктів житлової нерухомості здійснюється податковим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника нерухомості.
Особливістю сплати податку на нерухомість фізичними особами є те, що податок сплачується за минулий базовий податковий (звітний) період, із застосуванням минулорічних ставок і пільг.
Тобто у 2020 році громадяни сплачують податок за базовий звітний період – 2019 рік із застосуванням минулорічних ставок і пільг.
Податкові повідомлення-рішення, у яких зазначена сума нарахованого податку та відповідні платіжні реквізити, на які слід сплатити податок, надсилаються платнику до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом.
Сплатити суму зазначеного в них податку потрібно протягом 60 днів після отримання.
Власники нерухомості, які мають платити податок, але не отримали податкового повідомлення-рішення, можуть звернутися до податкового органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо сплати податку.
Як встановлюється ставка податку на нерухомість?
Ставку податку для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості встановлюють за своїм рішенням сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, залежно від місця розташування та типів об’єктів нерухомості.
При цьому, ставка податку на загальнодержавному рівні обмежена – не більше 1,5% від мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року за 1 квадратний метр бази оподаткування.
Також такі органи місцевого самоврядування можуть встановлювати пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об'єктів нерухомості.
Тобто, ставки та пільги залежать від рішень, встановлених місцевими радами на кожній окремій території, де знаходяться об’єкти нерухомості.
Рішення про ставки та пільги зі сплати податку розміщуються на сайтах місцевих рад.
Фізична особа має у власності об’єкти житлової нерухомості в різних населених пунктах. Куди можна звернутися для звірки даних?
Фізична особа – власник декількох об’єктів нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, може звернутися з письмовою заявою до податкового органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
- об’єктів житлової та нежитлової нерухомості;
- розміру загальної площі об’єктів нерухомості;
- права на користування пільгою із сплати податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними податкових органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, проводиться перерахунок суми податку і надсилається нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!