
Адвокат Богдан Янків у своєму Телеграм-каналі відповів на такі запитання:
1. Чи вважається оплата за підписку на онлайн-сервіс роялті?
Відповідно до пп. 14.1.225 ПКУ, роялті – це винагорода саме за використання або надання права на використання об’єктів права інтелектуальної власності (твори, ПЗ, ТМ, патенти, ноу-хау тощо).
Якщо ж права інтелектуальної власності на продукт не передаються, а користувач за оплату просто отримує доступ до вебкабінету сервісу, то такий платіж не є роялті.
Це звичайна оплата за електронну послугу, а користувачі онлайн-сервісу вважаються кінцевими споживачами.
2. Чи може бути дохід, отриманий від підписок, доходом ФОПа 3-ї групи?
Податківці зазначають, що такий дохід є класичний доходом, отриманим від підприємницької діяльності.
Згідно зі ст. 292 ПКУ, для ФОПа-єдинника доходом є будь-які надходження в грошовій формі (готівка, безготівка).
Винятком є пасивні доходи (проценти, дивіденди, роялті тощо), але наш випадок до них не відноситься.
Якщо гроші надходять у валюті (наприклад, від іноземних клієнтів), то дохід розраховується у гривнях за курсом НБУ на дату зарахування коштів на рахунок ФОПа.
Таким чином, усі кошти, отримані від користувачів сервісу, включаються до доходу ФОПа на 3 групі ЄП та оподатковуються:
- 5% єдиний податок;
- 1% військовий збір.
Отже, якщо плануєте запускати онлайн-сервіс та отримувати дохід від продажу підписок, можете здійснювати таку діяльність як ФОП на єдиному податку, оскільки такий дохід можна отримувати як ФОП-єдинник 3-ї групи, без ризику порушення ПКУ.