• Посилання скопійовано

Анулювання реєстрації платника ПДВ: які правила та порядок дій?

Для анулювання реєстрації платник подає заяву за формою №3-ПДВ до ДПС за місцем обліку. Документ можна подати і в електронному вигляді. Протягом 10 к.дн. після отримання заяви ДПС має прийняти рішення

Анулювання реєстрації платника ПДВ: які правила та порядок дій?
  • Бланк Заяви про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (форма №3-ПДВ), а також іншу корисну інформацію дивіться на нашому сайті за посиланням.

  • Форму Заяви затверджено  Наказом Мінфіну від 14.11.2014 №1130 (з останніми змінами, внесеними згідно з наказом Мінфіну від 03.09.2024 №424)

  • Ще більше бланків звітності, договорів, типових форм, заяв і первинних документів (усього понад 900 бланків та типових форм) ви знайдете на нашому сайті у розділі бланків.

  • Всі новини від редакції «Дебет-Кредит» щодо ПДВ дивіться за посиланням.

ДПСУ розповідає, що анулювання реєстрації платника ПДВ відбувається у випадках, коли підприємство або ФОП більше не відповідають вимогам для перебування в реєстрі платників ПДВ, припиняють діяльність або переходять на спрощену систему  оподаткування. 

Порядок анулювання визначений ст. 184 ПКУ та Положенням про реєстрацію платників ПДВ, затвердженим наказом Мінфіну від 14.11.2014 №1130.

 

Коли реєстрацію можуть анулювати

Реєстрація платника ПДВ підлягає анулюванню, якщо:

– Загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг за останні 12 місяців менша за 1 млн грн і платник подає заяву про анулювання.

– Підприємство або ФОП припиняє діяльність та затверджує ліквідаційний чи розподільчий баланс.

– Платник переходить на спрощену систему оподаткування, що не передбачає сплату ПДВ.

– Протягом 12 місяців не подаються декларації з ПДВ та/або подаються декларації без операцій.

– Є рішення суду про недійсність установчих документів, ліквідацію чи позбавлення статусу суб’єкта господарювання.

– Платник – фізична особа померла, визнана недієздатною чи безвісно відсутньою.

– Припинилася дія договору, на підставі якого особу було зареєстровано платником ПДВ.

У випадках припинення діяльності або переходу на єдиний податок без ПДВ анулювання проводиться автоматично.

 

Як подати заяву

Для анулювання реєстрації платник подає заяву за формою №3-ПДВ до контролюючого органу за місцем обліку. Документ можна подати і в електронному вигляді.

 

Результат розгляду заяви

Протягом 10 календарних днів після отримання заяви контролюючий орган:

  • анулює реєстрацію за наявності визначених підстав;
  • пропонує подати нову заяву, якщо у документі є помилки чи відсутні дані;
  • відмовляє, якщо немає законних підстав або платник зобов’язаний бути зареєстрованим.

 

Якщо заява не подається

За наявності підстав для анулювання, контролюючий орган складає документ за формою №6-РПДВ, один примірник якого надсилається платнику, та анулює реєстрацію платника ПДВ. Інформація про анулювання з’являється в електронному кабінеті.

 

Яка дата анулювання

Анулювання реєстрації відбувається з дати:

  • подання заяви або прийняття рішення контролюючого органу;
  • зазначеної у судовому рішенні;
  • припинення дії договору чи ліквідації;
  • державної реєстрації припинення юрособи чи ФОП;
  • переходу на єдиний податок без ПДВ.

 

Що змінюється після анулювання

Особа, реєстрацію якої анульовано:

  • позбавляється права на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту,
  • не може складати податкові накладні.

Джерело: ДПСУ

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»