Кабмін постановою від 16.10.2014 р. №569 затвердив Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість, який визначає:
- механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ,
- особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних у такій системі;
- механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.
Крім того, Кабмін зобов'язав ДФСУ та Держказначейство здійснити усі необхідні заходи для запровадження з 1 січня 2015 р. електронного адміністрування ПДВ. Зокрема, Держказначейство повинне до 25 грудня 2014 р. відкрити електронні рахунки платникам ПДВ, що зареєстровані платниками такого податку згідно з поданим до 15 грудня 2014 р. Державною фіскальною службою реєстром таких платників.
Як зазначено у Порядку, такий рахунок відкривається автоматично на безоплатній основі і виключно на підставі реєстру платників податку, який ДФС після присвоєння особі індивідуального податкового номера платника податку надсилає Казначейству. Датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата реєстрації його платником податку (для платників податку, зареєстрованих до 1 січня 2015 р., —1 січня 2015 року).
Казначейство надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.
У разі анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.