ДФСУ в індивідуальній консультації від 20.04.2018 р. №1816/6/99-95-42-03-15/ІПК в черговий раз роз’яснили порядок виникнення зобов’язань з ПДВ у випадку використання корпоративного мобільного телефону працівниками у власних цілях та подальшої компенсації від них за такі розмови. Попереднє роз’яснення на цю тему дивіться тут.
Насамперед податківці нагадали, що податковий кредит визнається на підставі правильно складеної та зареєстрованої ПН в ЄРПН. Це відбувається, незалежно від того в господарській чи негосподарській діяльності оплачені послуги зв’язку почали використовуватися.
Далі, якщо роботодавець не зможе підтвердити виробничий характер телефонних переговорів або у випадку проведення телефонних переговорів працівниками в особистих цілях, згідно з п. 198.5 ПКУ потрібно буде нарахувати ПДВ на суму раніше визнаного податкового кредиту. Про нарахування ПЗ за п. 198.5 ПКУ ми писали тут.
Зверніть увагу: при отриманні від працівника компенсації вартості послуг зв’язку додаткового об’єкта оподаткування ПДВ не виникає і відповідно податкова накладна не складається.
Про оподаткування ПДФО та військовим збором мобільних розмов працівників можна прочитати тут.