• Посилання скопійовано

Бізнес закликає Президента ветувати закон щодо зниженої ставки ПДВ для сільгосптоваровиробників

Зменшена ставка ПДВ для окремих сільгосптоваровиробників є економічно необґрунтованою. Вона створює нерівність у оподаткуванні і не відповідає цілям, задекларованим під час його розробки і розгляду

Бізнес закликає Президента ветувати закон щодо зниженої ставки ПДВ для сільгосптоваровиробників

ФРУ разом з іншими об’єднаннями бізнесу закликала Президента ветувати Закон, що знижує ставку ПДВ на сировинну агропродукцію, як такий, що не сприятиме стимулюванню переробки сільськогосподарської сировини і забезпеченню рівних умов конкуренції (спільний лист додається).

Нагадаємо, 17 грудня 2020 року ВРУ прийняла Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зниження з 20% до 14% ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції» (законопроект №3656). 

Згідно із документом, пільгову ставку податку в розмірі 14% має бути встановлено для сільськогосподарської продукції в частині незбираного молока, великої рогатої худоби, живих свиней, пшениці, жита, ячменю, вівса, кукурудзи, соєвих бобів, зерен льону та ріпаку, соняшнику та інших олійних культур, а також цукрових буряків.

Після внесення законопроекту на розгляд Верховної Ради України на підставі звернень переробників сільськогосподарської продукції, асоціацій та виробників національні об'єднання бізнесу зверталися до Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики з пропозиціями до законопроекту №3656.

На наше переконання, норми передбачені прийнятим Законом, є економічно необґрунтованими, такими, що створюють нерівність у оподаткуванні і не відповідають цілям, задекларованим під час його розробки і розгляду, та призведуть до непередбачуваних наслідків для аграрної та переробної галузей України.

Зокрема, йдеться про:

  • непередбачуваний вплив зниження ставки ПДВ на надходження до державного бюджету та виконання дохідної частини державного бюджету на 2021 та наступні роки;
  • невідповідність норм Закону положенням Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, зокрема в частині вимог Директиви Ради ЄС №2006/112/ЄС від 28.11.2006 про спільну систему ПДВ. Держави-члени ЄС можуть встановлювати мінімальну стандартну ставку ПДВ в розмірі 15% з можливістю перегляду;
  • невідповідність принципам співпраці з МВФ, відповідно до яких Україна повинна утримуватись від запровадження нових звільнень від сплати податків або податкових пільг.

Запровадження зниженої ставки ПДВ на проміжне споживання в агропромисловому комплексі України декларувалося як спроба вирішити проблему «скруток» з ПДВ. Проте ця проблема вирішується іншими інструментами податкової політики.

Також реалізація Закону призведе до викривлення конкуренції (зокрема, між переробниками, які використовують власну сировину та тими, хто переробляє придбану сировину), погіршення умов ведення бізнесу для переробної галузі та збільшення можливостей для зловживань з ПДВ.

Об’єднання бізнесу закликали Президента скористатися правом вето до зазначеного Закону.

***

Читайте також:

Джерело: Федерація роботодавців України

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»