• Посилання скопійовано

Оновлений Реєстр неприбуткових установ та організацій: що змінилося?

З 16 липня діє оновлений Реєстр неприбуткових установ та організацій. Його введення в дію супроводжуватиметься проведенням інвентаризації неприбуткових організацій

Оновлений Реєстр неприбуткових установ та організацій: що змінилося?

Однією з чотирьох умов, які мають бути виконані одночасно для набуття статусу неприбуткової організації, є факт внесення такого підприємства контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Досі на підставі п. 34 підрозділу 4 розділу XX ПКУ діяв реєстр, затверджений наказом Мінфіну від 24.01.2013 р. №37. Перебування в такому реєстрі дозволяло отримати статус неприбуткового підприємства. Набуття такого статусу відбувалося не раніше, ніж підприємство опиниться в реєстрі.

Контроль ведення реєстру покладається на головний податковий орган.

Як ми уже повідомляли, наразі маємо оновлений Реєстр неприбуткових установ та організацій (постанова КМУ від 13.07.2016 р. №440), який діє з 16.07.2016 р. 

Його введення в дію супроводжуватиметься проведенням інвентаризації неприбуткових організацій.

Протягом двох місяців з дня набрання чинності оновленим реєстром податківці надсилатимуть усім неприбутковим організаціям, що обліковувалися в старому реєстрі, запити про їх відповідність статусу неприбуткової організації згідно з п. 133.4 ПКУ. У відповідь (на підготовку якої, до речі, буде 1 календарний місяць з дня отримання запиту) податківці мають отримати завірені копії установчих документів організації*, а для житлово-будівельних кооперативів також завірені ними копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Отримавши та розглянувши їх протягом наступного календарного місяця, податківці мають або занести таку організацію до нового реєстру неприбуткових організацій, або надіслати повідомлення про невідповідність статутних документів приписам п. 133.4 ПКУ, — але до кінця 2016 року вона все-таки перебуватиме на обліку в цьому реєстрі.

*Крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань».

Якщо виявиться, що податківці мають зауваження до установчих документів підприємства, воно матиме час до кінця 2016 р., аби внести виправлення та надіслати оновлені реєстраційні документи податківцям. Якщо цього зроблено не буде, з 1 січня 2017 р. такі організації будуть вилучені податківцями з реєстру, про що їм буде надіслано окреме рішення згідно з п. 16 Порядку №440.

Зверніть увагу: завдяки змінам заяву на реєстрацію в реєстрі неприбуткових організацій тепер можна подавати або через реєстратора, або безпосередньо до податкової (п. 6 Порядку №440). Але за підсумками реєстрації слід очікувати не просто відмітки в держреєстрі, що організація є неприбутковою, а спеціального рішення, як і раніше (п. 8 Порядку №440).

Автор: Кловская Юлия

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»