• Посилання скопійовано

Як правильно оформити письмові звернення до ДПС?

Письмове звернення має містити обов’язкові реквізити: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання, суть питання, дату, підпис. Електронне звернення також має містити адресу електронної пошти

Як правильно оформити письмові звернення до ДПС?

Головне управління ДПС у Тернопільській області зазначає, що громадянин України має гарантоване Конституцією право звертатися із зауваженнями, пропозиціями, заявами чи скаргами до органів державної влади, місцевого самоврядування, а також до підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності. Це право закріплене у статті 40 Конституції України та деталізується Законом України від 02.10.1996 №393/96-ВР «Про звернення громадян» (Закон №393). Звернення можуть бути подані як письмово, так і в електронній формі, і мати індивідуальний або колективний характер.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону №393, громадяни мають право звертатися з пропозиціями, зауваженнями щодо роботи органів, із заявами або клопотаннями про реалізацію своїх прав, а також зі скаргами про їх порушення. Стаття 3 цього ж Закону уточнює, що звернення може бути пропозицією, заявою або скаргою, і може бути викладене усно чи письмово.

Письмове звернення має містити обов’язкові реквізити, визначені статтею 5 Закону №393: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання, суть питання, дату, підпис. Електронне звернення також має містити адресу електронної пошти. Водночас, як зазначено в Порядку №297, затвердженому наказом Мінфіну від 15.06.2020 №297, для електронного звернення не обов’язковий кваліфікований електронний підпис, але його слід оформити як скан-копію підписаного документа.

Щодо мови, то звернення повинні подаватися українською мовою, згідно з вимогами Закону України від 25.04.2019 №2704-VIII «Про забезпечення функціонування української мови як державної», який у статтях 1 і 2 встановлює обов’язковість використання державної мови в усіх сферах публічного життя, включаючи спілкування з органами влади.

Органи ДПС, як і інші державні установи, зобов’язані зареєструвати звернення, розглянути його та надати обґрунтовану відповідь у строки, визначені законом. Якщо питання не належить до компетенції ДПС, згідно з статтею 7 Закону №393 та пунктом 7 розділу IV Порядку №297, звернення пересилається відповідному органу протягом п’яти днів, а громадянина інформують про це.

Звернення, що не відповідає вимогам (без підпису, без адреси тощо), повертається заявнику не пізніше ніж через десять днів (пункт 13 розділу ІІ Порядку №297). Анонімні звернення, а також повторні звернення з того самого питання, якщо перше вже було розглянуто по суті, не підлягають розгляду (пункти 17 і 19 Порядку №297).

Відмова в розгляді звернення з причин, пов’язаних із національністю, мовою, віком, статтю, політичними переконаннями чи віросповіданням – заборонена (пункт 6 розділу І Порядку №297).

Варто зазначити, що Закон №393 стосується саме звернень громадян, тобто фізичних осіб. Якщо ж звертається юридична особа чи інший суб’єкт господарювання, то розгляд таких звернень здійснюється вже на підставі Податкового кодексу України або інших відповідних законів, а не Закону №393.

Джерело: ДПС у Тернопільській області

Рубрика: Облік та звітність/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення »