• Посилання скопійовано
Вилучено з «Моїх новин»

Помилка в коді території в акцизній декларації-2026: порядок подання додатків 5 та 7 від ДПС

Вилучено з «Моїх новин»

Якщо у декларації з акцизного податку помилково зазначено код території, до уточнюючої декларації подають Додаток 5 із правильним кодом і два Додатки 7 — на зменшення за помилковим та збільшення за правильним кодом

Помилка в коді території в акцизній декларації-2026: порядок подання додатків 5 та 7 від ДПС

Як суб’єктам господарювання роздрібної торгівлі заповнювати Додаток 7 до уточнюючої декларації для виправлення помилки у разі зазначення невірного Коду території у розділі Д декларації з акцизного податку?

Головне управління ДПС у Черкаській області зазначає, що якщо у звітній декларації з акцизного податку (далі – Декларація), платником помилково зазначено невірний Код території, до уточнюючої Декларації він має подати додаток 5 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» (далі – Додаток 5) з правильним Кодом території та два додатки 7 «Розрахунок суми акцизного податку, що збільшує або зменшує податкові зобов’язання внаслідок виправлення самостійно виявленої помилки, допущеної в попередніх звітних періодах» (далі – Додаток 7) – до помилкового Коду території (зі зменшенням податкового зобов’язання) та до уточненого (правильного) Коду території (зі збільшенням податкового зобов’язання).

При виправленні помилки у разі зазначення невірного Коду території у розділі Д Декларації, у Додатку 7, зокрема, зазначаються:

  • у рядку 4, що подається до помилкового Коду території – суми податку, які зменшують суму податкового зобов’язання, що уточнюється;
  • у рядку 3, що подається до уточненого (правильного) Коду території – суми податку, які збільшують суму податкового зобов’язання, що уточнюється.

Форма декларації з акцизного податку, Порядок її заповнення та подання затверджені наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок №14).

Відповідно до п. 16 розд. ІІІ Порядку №14 платник, який до початку його перевірки контролюючим органом самостійно виявляє факт недоплати – заниження податкового зобов’язання минулих звітних (податкових) періодів, зобов’язаний подати, зокрема:

  • або уточнюючу Декларацію разом із розрахунком суми акцизного податку, що збільшує або зменшує податкові зобов’язання внаслідок виправлення самостійно виявленої помилки, допущеної в попередніх звітних періодах

(Додаток 7 до Декларації);

  • або розрахунок суми акцизного податку, що збільшує або зменшує податкові зобов’язання внаслідок виправлення самостійно виявленої помилки, допущеної в попередніх звітних періодах (Додаток 7), у складі звітної (звітної нової) Декларації за звітний (податковий) період, що настає за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов’язання.

У рядках Д1.1 - Д1.n розділу Д «Податкові зобов’язання з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, а також виробниками та/або імпортерами тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах» Декларації зазначаються податкові зобов’язання з акцизного податку з реалізації суб’єктом господарювання роздрібної торгівлі пива та/або алкогольних напоїв, а також податкові зобов’язання, нараховані на товари, які вважаються проданими безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання відповідно до п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI розраховані окремо за кожним кодом території згідно з третім або додатковим (за наявності) рівнем Кодифікатора адміністративно- територіальних одиниць та територій територіальних громад, затвердженим наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 №290 (далі – Код території), обчислені за формою згідно з Додатком 5 до Декларації (п. 7 розд. ІV Порядку №14).

Відповідно до п. 13 розд. V Порядку №14 до уточнюючої Декларації подається Додаток 7, при цьому Код території заповнюється лише у разі виправлення показників розділу Д Декларації акцизного податку.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: ДПС у Черкаській області

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу! Матеріали в розділі «Новини і статті», а також коментарі до них можуть містити аналітичні погляди сторонніх експертів та представників державних органів. Редакція докладає зусиль для перевірки достовірності даних, проте думка авторів може не збігатися з позицією редакції.

Оскільки податкове та бухгалтерське законодавство постійно змінюється, ми рекомендуємо використовувати наведену інформацію як довідкову та звертатися за індивідуальною консультацією перед прийняттям фінансових рішень. Редакція здійснює модерацію коментарів відповідно до Редакційної політики сайту.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»