Коментар до листа Держстату від 20.02.2017 р. №09.3-07/33-17
Нагадаємо, що Звіт з праці - це статистичний звіт, форма якого (№1-ПВ) наразі затверджена наказом Держстату від 10.06.2016 р. №90.
Цей звіт може подаватися як щомісячно, так і поквартально (що зазначається у назві форми). Тому для його складання тоді ще Держкомстатом було затверджено дві окремі інструкції:
- Інструкція щодо заповнення форми державного статистичного спостереження №1-ПВ (місячна);
- Інструкція щодо заповнення форми державного статистичного спостереження №1-ПВ (квартальна).
Крім цього, Держстат надавав роз’яснення щодо їх заповнення. Про це читайте тут>>
Однак в цих інструкціях і роз’ясненнях не зазначено, що робити, якщо у звіті була зазначена неправильна інформація. Тож, логічно, що відповідь на це питання надає сам Держстат, окремим листом.
Якщо помилку знаходить особа, яка склала звіт
Держстат роз’яснює, що у випадках виявлення помилок у звітності безпосередньо самими респондентами, вони можуть подавати пропозиції щодо внесення виправлень до неї.
То що ж, оскільки затвердженого порядку виправлення помилок у Звіті з праці на сьогодні немає, ті, хто складав звіт, мають вигадувати шляхи виправлення і пропонувати їх органу Держстату?
Втім, читаючи коментований лист далі, стає зрозуміло, що вигадувати багато не доведеться. Насправді, потрібно буде такий звіт перездати, а зроблені в ньому уточнення – пояснити.
Адже, як зазначено в цьому листі, орган Держстату, до якого звіт з праці подавався, приймає від респондента виправлені форми державних статистичних спостережень з поясненням щодо причин необхідності внесення виправлень до поданих респондентом раніше недостовірних даних.
Строки виправлення помилок
Насправді статзвітність не має строків давності щодо виправлення помилок. А отже, незважаючи на те, коли помилку було виявлено, звіт із виправленнями та поясненням орган Держстату від роботодавця-порушника прийме.
Інша справа, що статистична інформація, наведена у Звіті з праці, вже могла бути опрацьована органом Держстату та використана для складання певної статистичної інформації, яка оприлюднюється.
Тому, як роз’яснює Держстат, у разі отримання від респондента виправлень недостовірних даних звітності після настання терміну публікації:
- фахівці органів статистики приймають рішення щодо необхідності їх урахування, зважаючи на суттєвість виявленої помилки, тобто її впливу на узагальнену інформацію по країні, регіону;
- якщо внесення змін до статистичної інформації відбувається після її оприлюднення, то під час публікації уточненої інформації наводиться повідомлення для користувачів з поясненнями щодо причин перегляду даних.