• Посилання скопійовано

Увага! До 1 лютого юрособи мають подати звіт про квоти за 2019 рік

Звіт про квоти подається щодо прийняття на роботу громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню. Їх перелік наведено у ст. 14 Закону про зайнятість. Це річний звіт, і за 2019 рік його слід подати до 01.02.2020 р.

Увага! До 1 лютого юрособи мають подати звіт про квоти за 2019 рік

Нагадаємо, що Мінсоцполітики наказом від 23.11.2018 р. №1763 затвердило нову форму Інформації про зайнятість і працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню (їх перелік наведено в ст. 14 Закону про зайнятість). Завантажити бланк >>

Вперше її потрібно було застосовувати при звітуванні за 2018 рік.

Часто форму такої Інформації на практиці називають Звітом про квоти. Тому для зручності ми саме так і називатимемо цю форму далі. Хоча вона не називається звітом ані в Законі про зайнятість, ані в оновленому Порядку №271. Та, по суті, така інформація і є звітом, який слід подавати щорічно. 

 

Хто і кому має надавати такий Звіт?

Цей звіт подають:

  • лише роботодавці-юрособи;
  • до Держслужби зайнятості. Як свідчить форма Звіту – це може бути регіональний чи базовий центр зайнятості, його філії (за наявності) незалежно від місцезнаходження. Отже, цей Звіт можна подати до будь-якого зручного для відвідування центру зайнятості.

З 2018 року цей звіт подають підприємства, установи, організації з чисельністю штатних працівників від 8 осіб.

На фізосіб-роботодавців обов'язок надання такої Інформації не поширюється!

 

Строк звітування

Нагадаємо, що звітувати про квоти підприємства мають не пізніше 1 лютого. Хоча у 2018 році року регіональні Центри зайнятості наголошували, що останнім днем подання цього звіту є 31 січня 2018 року. Тож з цим питанням краще звертатися до своїх Центрів зайнятості та отримати від них інформацію. Але краще подати цей звіт 31 січня 2020 року.

Форма звіту містить такі рядки:

  • рядок 01 – середньооблікова чисельність штатних працівників за попередній календарний рік – усього;
  • рядок 02 – зазначається середньооблікова чисельність працівників, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню та працювали на умовах повної зайнятості у звітному році;
  • рядок 03 – квота у розмірі 5% середньооблікової чисельності штатних працівників;
  • рядок 04 – середньооблікова чисельність штатних працівників за звітний рік;
  • рядок 05 – середньооблікова чисельність штатних працівників за звітний рік, яким до настання права на пенсію за віком відповідно до ст. 26 Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» залишилося 10 і менше років;
  • рядок 06 – чисельність громадян, яких планується працевлаштувати в поточному році у рахунок квоти.

Згідно з примітками до рядків нового звіту рядки 01 – 03 заповнюються підприємствами з чисельністю штатних працівників понад 20 осіб, а рядок 04 та 05 – підприємствами з чисельністю штатних працівників від 8 до 20 осіб. Рядок 06 звіту мають заповнювати всі підприємства незалежно від чисельності  штатних працівників.

 

Відповідальність за порушення

Як роз'яснювали фахівці Державного центру зайнятості в листі від 25.03.2014 р. №ДЦ-01-1816/0/6-14, питання перевірки роботодавців на предмет подання Інформації та правильності її заповнення не належать до компетенції державної служби зайнятості.

 

Зверніть увагу! За неподання (несвоєчасне подання) цього звіту штрафні санкції не встановлені! Також не встановлена відповідальність за помилки у ньому.

 

Водночас до повноважень територіальних органів Держпраці належать здійснення нагляду та контролю за дотриманням законодавства про зайнятість з питань дотримання прав і гарантій щодо працевлаштування осіб, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, та здійснення відповідних перевірок роботодавців.

Нагадуємо, що згідно зі ст. 53 Закону про зайнятість у разі невиконання роботодавцем протягом звітного року встановленої квоти для працевлаштування з нього стягується штраф.

За кожну необґрунтовану відмову у працевлаштуванні таких осіб у межах відповідної квоти платиться штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.

Але сам Звіт про квоти не містить розрахунку такого штрафу, адже з наведеної в ньому інформації не випливає, що заяви про прийом на роботу або скерування від центру зайнятості від певних категорій осіб юрособі подавалися. Тобто застосовується такий штраф лише за наслідками перевірок від Держпраці в разі виявлення такого порушення.

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»