• Посилання скопійовано

Які сервіси не будуть працювати з 7 по 16 серпня через оновлення ЄДР?

З 7 по 16 серпня не будуть працювати портал usr.minjust.gov.ua; обмін даними між ЄДР та органами державної влади; сервісна послуга у формі прикладного програмного інтерфейсу ЄДР (API) (повне відключення); Онлайн будинок юстиції

Які сервіси не будуть працювати з 7 по 16 серпня через оновлення ЄДР?

Державне підприємство «Національні інформаційні системи», відповідно до Наказу Міністерства юстиції України від 14 липня 2020 року №2409/5 «Про деякі питання впровадження оновленого програмного забезпечення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», з 17 серпня 2020 року впроваджує оновлене програмне забезпечення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (ЄДР, Єдиний державний реєстр).

«Це  один із ключових реєстрів у державі, що містить дані про всі українські компанії. Водночас, останнє масштабне оновлення системи відбулось ще у 2007 році. На відміну від низки інших реєстрів, користувачі яких працюють через вебінтерфейс, ЄДР до цього часу  мав вигляд застосунку, який було необхідно встановлювати на персональні комп’ютери користувачів, і лише працівниками підприємства. Крім того, застаріла архітектура призводила до численних помилок, ускладнювала обробку даних та унеможливлювала подальший розвиток системи», - зазначив генеральний директор ДП «НАІС» Олексій Бережний.

Обсяг інформації в ЄДР перевищує 30 Тб. Це більше ніж вся Бібліотека Конгресу США, яка претендує на звання найбільшої бібліотеки в світі та містить близько 17-20 Тб інформації. Станом на 1 липня 2020 р. Єдиний державний реєстр містить понад 7  млн суб’єктів, зокрема діючих 1,4 млн. юридичних осіб та близько 2 млн. фізичних осіб-підприємців. У 2020 році середня кількість реєстрацій складала 201 юридичну особу та 1040 ФОП на день. 

«Такий великий обсяг інформації та взаємодій з іншими системами ускладнює перенесення (міграцію) даних до оновленої структури бази даних реєстру. Крім того, ми зіткнулися з проблемами неоднорідності даних та відмінності правил їх збереження в базі даних впродовж останніх 13 років. Так, на етапі міграції виявлено велику кількість помилок, що є наслідком ще попередньої міграції, тобто до 2007 року, – підкреслив Олексій Бережний. –  Проте цілісність даних була нашим головним пріоритетом, тому саме питаннями міграції ми займались останні більш ніж півроку. Крім того, близько трьох місяців було присвячено тестуванню системи разом з командою реєстраторів та нотаріусів, що є основними та безпосередніми користувачами майбутнього ЄДР. І лише після вдалого завершення всіх етапів тестування, ми переходимо до впровадження ЄДР у промислову експлуатацію».

Враховуючи складність процесу впровадження оновленого програмного забезпечення ЄДР, а саме проведення міграції даних – ці роботи триватимуть близько тижня. Таким чином, починаючи з 18.00 7 серпня до 16 серпня 2020 року не будуть працювати:

  • Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (повне відключення);
  • портал usr.minjust.gov.ua (повне відключення);
  • обмін даними між ЄДР та органами державної влади (повне відключення);
  • сервісна послуга у формі прикладного програмного інтерфейсу ЄДР (API) (повне відключення);
  • сервісна послуга з обробки статистичних та/або аналітичних даних (повне відключення);
  • «Он-лайн будинок юстиції» (у частині взаємодії з ЄДР);
  • публікація відкритих даних з ЄДР. Після впровадження оновленого ЄДР у промислову експлуатацію декілька днів може не відбуватись вивантаження відомостей у формі відкритих даних.

Також, у зазначені дні робота інших реєстрів може бути нестабільною у зв’язку з великим навантаженням на IT-інфраструктуру ДП «НАІС».

ДП НАІС докладе максимум зусиль для прискорення впровадження. Ми повідомимо додатково, якщо роботи завершаться раніше зазначеного терміну.

Підкреслимо, що необхідність оновлення програмного забезпечення обумовлена низкою переваг використання оновленого ЄДР:

  • завдяки використанню сучасних технологій спрощено доступ користувачів до реєстру;
  • створено додаткові механізми контролю та модулі безпеки, що сприятимуть у протидії рейдерству: підтвердження операцій в системі з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП), захист системи від втручання за допомогою віддаленого керування робочим місцем користувача тощо;
  • реалізовано можливість обліку сімейних фермерських господарств та додано окрему ознаку створення такого господарства;
  • покращено якість внесення даних про кінцевих бенефіціарних власників шляхом їх чіткого структурування та відокремлення від засновників;
  • створено нові види реєстраційних дій, зокрема, перехід на діяльність на підставі власного установчого документу або модельного статуту, внесення та скасування заборони вчинення реєстраційних дій;
  • удосконалені бізнес-процеси реєстрації, зокрема, створено відображення проведених змін, забезпечено припинення ФОП та внесення змін до відомостей про ЮО в один етап, додано нові атрибути розширеного пошуку тощо.

Після впровадження оновленого ЄДР, ДП «НАІС» планує робити акцент на інтеграції з іншими реєстрами та системами державних органів в рамках програми діджиталізації, посиленні антирейдерських інструментів та впровадженні новітніх інструментів кібербезпеки.

***

Читайте також:

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: ДП "Національні інформаційні системи"

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»

  • Скільки транзитних декларацій оформлено у І кварталі 2025 року?
    У І кварталі 2025 року ДМС оформила 25,8 тис. транзитних декларацій, що на понад 2 тис. більше, ніж у попередньому кварталі. Це найбільша кількість декларацій за квартал з початку приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту
    18.04.202511
  • Продаж авто: як відзвітувати та сплатити податки?
    Якщо фізособа продала рухоме майно і з цього доходу не було сплачено ПДФО або ВЗ, то вона зобов’язана до 1 травня року, наступного за звітним, подати декларацію про майновий стан і визначити відповідні ПЗ та до 1 серпня сплатити такі ПЗ
    18.04.202516
  • Чи можна сформувати заяву-розрахунок за паперовими лікарняними?
    В особистому кабінеті на вебпорталі е-послуг ПФУ страхувальники можуть сформувати заяву-розрахунок на підставі даних паперового листка непрацездатності. Для цього у формі заяви-розрахунку потрібно зазначити тип листка непрацездатності – “паперовий”
    18.04.2025537
  • Як заповнити таблицю 1.1 додатка 2 до декларації з ПДВ?
    У таблиці 1.1 додатка 2 розшифровується вся сума ПДВ до бюджетного відшкодування, яка виникла за рахунок коригування ПЗ за операцією з експорту РЕЗ, та заповнюється у разі декларування такої суми до бюджетного відшкодування у графі 9 таблиці 1 додатка 2
    18.04.202588
  • Скільки декларацій про майновий стан вже подано за 2024 рік?
    Наразі сума задекларованих доходів становить 88,2 млрд грн. Це на 32,7 млрд грн більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. На 14 квітня вже подано понад 104 тис. декларацій про майновий стан. Це – 101% від показника минулорічної кампанії
    17.04.202526