• Посилання скопійовано

8000 грн карантинної допомоги для ФОП – кому (не) дістануться: «7 хвилин» з Тетяною Мойсеєнко

Поговоримо про те, хто зможе отримати 8000 грн допомоги у зв’язку з карантином



26 листопада на розгляд ВРУ подано проєкт Закону №4429 «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом Sars-cov-2».

Проєкт має вирішити питання щодо надання соціальної допомоги як застрахованим особам, так і суб’єктам господарювання, тобто юридичним особам та ФОПам. Але судячи з преамбули та інших положень цього проєкту, підтримка розрахована лише на 2020 рік. Тобто на 2021 рік дія нового закону не поширюватиметься.

 

 Одноразова матеріальна допомога застрахованим особам у розмірі 8000 грн

Надається у зв’язку із втратою частини заробітної плати найманими працівниками суб’єктів господарювання, робота яких тимчасово зупинена у період карантину і у зв’язку із втратою частини доходу ФОПами, економічна діяльність яких підпадає під обмежувальні протиепідемічні заходи, що призводять до їх тимчасового зупинення.

Тобто ФОП, які потрапляють під заборони, які наразі передбачені у постанові КМУ №641, в тому числі через карантин вихідного дня (якщо, звичайно, він буде продовжений у грудні).

Зрозуміло, що для отримання такої допомоги мають бути виконані певні умови, яким у проєкті приділено чимало уваги.

Спочатку про умови для отримання допомоги працівниками.

Фізособа отримає таку допомогу, якщо вона є найманим працівником юрособи або ФОП, у яких станом на 31 жовтня 2020 року основний КВЕД, вказаний в їхніх реєстраційних відомостях, відповідає тим кодам, які визначить Кабмін у переліку видів економічної діяльності.

За інормацією від Мінцифри, такими КВЕДами будуть:

  • 47 – Роздрібна торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами.
  • 55 – Тимчасове розміщування.
  • 56 – Діяльність із забезпечення стравами та напоями.
  • 59.14 – Демонстрація кінофільмів.
  • 90 – Діяльність у сфері творчості, мистецтва та розваг.
  • 93 – Діяльність у сфері спорту, організування відпочинку та розваг.

Отже, якщо юридична особа або ФОП змушені тимчасово зупиняти свою роботу через карантинні обмеження та їх основний вид діяльності є у цьому переліку, про який ми говорили, то наймані працівники таких юросіб або ФОП, тобто застраховані особи, зможуть отримати допомогу у розмірі 8000 грн. Для цього працівник подаватиме заяву через Єдиний державний вебпортал електронних послуг «Дія», вказуючи прізвище, ініціали, податковий номер, адресу місця проживання та номер банківського рахунку для виплати одноразової матеріальної допомоги за стандартом IBAN. Потрібно буде також підтверджувати свою відповідність умовам виплати допомоги.

 

Яким працівникам, застрахованим особам, допомогу не надаватимуть? 

1. Якщо на дату звернення працівника за допомогою його роботодавець не нарахував ЄСВ за третій квартал 2020 року.

2. Якщо роботодавець працівника, тобто юрособа або ФОП станом на 31 жовтня 2020 року має основний КВЕД не із визначеного Кабміном переліку видів економічної діяльності.

3. Якщо працівник є сумісником або якщо середня заробітна плата працівника протягом усіх місяців третього кварталу 2020 року перевищує 30 тисяч гривень на місяць.

 

Які вимоги отримання одноразової допомоги ФОПами?

Приватним підприємцям допомога надаватиметься також у розмірі 8000 грн і за певних умов:

  • якщо їхня діяльність тимчасово обмежується у зв’язку з карантином,
  • якщо основний вид діяльності за реєстраційними даними станом на 31 жовтня 2020 року відповідає КВЕДам, вказаним у наведеному переліку.

Для отримання допомоги ФОПи також подаватимуть заяви і це будуть робити через портал «Дія».

 

Кому з ФОПів не надаватимуть допомогу?

Тим, хто зареєструвався протягом трьох останніх місяців, які передували даті набрання чинності законопроєкту, про який ми зараз говоримо. Тобто можна сказати, що скоріш за все допомогу не отримають ФОПи, які зареєстровані з 1 вересня цього року. Точніше можна буде сказати після того, як буде відома дата набрання чинності закону.

Не надаватимуть допомогу і тим ФОПам, хто на дату набрання чинності закону, сплатили у 2020 році ЄСВ за себе менше ніж за три місяці.

Зрозуміло, що не отримають допомогу і ті ФОПи, чий основний вид діяльності КВЕДу станом на 31 жовтня 2020 року не відповідає кодам, які вказані у переліку видів економічної діяльності.

Ще не пощастить ФОПам, які є найманими працівниками та ФОП одночасно. А також тим, чия підприємницька діяльність на дату набрання чинності закону за даними Єдиного держреєстру припинена.

 

Відповідальність за недостовірність інформації, наданої для отримання цієї допомоги

Якщо буде виявлено, що для отримання допомоги застрахована особа, тобто працівник і ФОП, надали недостовірні відомості, то повертати доведеться (!!!) подвійну суму допомоги.

Якщо сума не буде повернута, то вона буде стягнена на підставі вимоги Пенсійного фонду про відшкодування одноразової матеріальної допомоги, яка буде виконавчим документом. Відповідні процедури ще має, звичайно, врегулювати кабмін у нормативно-правових документах.

***

Отже, як бачимо, законопроєктом передбачено чимало вимог для отримання допомоги, але важливо інше: чи вистачить у бюджеті коштів на таку допомогу?

Адже проєктом №4429 передбачено також ще два види допомоги. Серед них - одноразова матеріальна допомога суб’єктам господарювання, тобто ФОПам та юридичним особам за їх зверненням.

***

 

Одноразова допомога суб’єктам господарювання, тобто ФОПам та юрособам за їх зверненням

Надається для збереження робочих місць з метою виплати найманим працівникам одноразової матеріальної допомоги у період карантину. Йдеться про юридичних осіб та ФОП, які вимушено скоротили або можуть скоротити передбачену законодавством тривалість робочого часу працівників, у тому числі і через простій.

Розмір допомоги буде визначатися пропорційно робочому часу працівника, якому скорочено або заплановано скоротити робочий час, в тому числі через простій. Максимальна сума допомоги не буде перевищувати 8000 грн за одного працівника.

Передбачено і заборони для надання допомоги, зокрема:

  • для працівників-сумісників;
  • для працівників, за яких роботодавець сплатив ЄСВ менше, ніж за три місяці третього кварталу;
  • якщо роботодавець, тобто юрособа чи ФОП, зареєстрований протягом трьох останніх місяців до дати набрання чинності закону, або отримує допомогу по частковому безробіттю,
  • якщо діяльність особи чи ФОП на дату набрання чинності закону  перебуває у стані припинення або банкрутства.

 

Компенсація для юросіб для відшкодування витрат, понесених на сплату ЄСВ за найманих працівників

Крім того, законопроєктом передбачено ще і одноразову компенсацію для юридичних осіб для відшкодування витрат, понесених на сплату ЄСВ за найманих працівників.

Цю допомогу обіцяють юридичним особам та ФОПам, роботодавцям, чий основний КВЕД станом на 31 жовтня цього року вказано у переліку видів економічної діяльності.

Суму допомоги розраховуватимуть як середнє значення сплачених суб’єктом господарювання сум ЄСВ за останні 10 місяців. Але таку компенсацію не отримають ті роботодавці, які на дату набрання чинності новим законом матимуть заборгованості зі сплати ЄСВ або діяльність яких, за даними єдиного державного реєстру, припинена.

***

Читайте також: Одноразова допомога через карантин: аналіз законопроєкта від Зеленського

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»

  • Хмарні сервіси: переваги для бізнесу
    Раніше для роботи з великими обсягами інформаціями потрібна була потужна комп’ютерна техніка. Її регулярно необхідно було оновлювати, тримати штат спеціалістів, які б стежили за працездатністю електроніки
    05.03.202480
  • 5 причин вибрати iPhone 15 Plus для роботи
    Смартфон для роботи має бути збалансованим: достатньо потужним для вирішення професійних задач і водночас простим у керуванні. Як, наприклад, Епл Айфон з продуманою до дрібниць операційкою
    25.02.202414
  • Планшет для бухгалтерії: у чому користь цього пристрою
    Ведення бухгалтерського обліку – це громіздка та об’ємна справа. Зазвичай бухгалтери на великих підприємствах працюють за персональними комп’ютерами, на котрі встановлено ліцензійні програми для обліку та аудиту
    05.01.20242571
  • Фінанси у фокусі: найгарячіші тренди роботи для бухгалтерів у різних містах від експертів Jooble
    Сфера фінансів та бухгалтерії в Україні розвивається навіть під час війни. Розповідаємо про бухгалтерські тренди ринку праці та рівні доходів у різних містах
    29.12.202344
  • Навіщо бухгалтеру Макбук?
    Бухгалтер — працівник, на якому тримається фінансова, облікова та статистична складова бізнесу, а його головний інструмент — персональний комп’ютер. Його робота часто передбачає професійну активність 24/7, крім потужного компа з усіма потрібен ще й лептоп
    27.11.2023551