ДПС у Черкаській області розповідає, що відповідно до п. 69.2 ПКУ банки, інші фінансові установи, небанківські надавачі платіжних послуг, емітенти електронних грошей зобов’язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунку/електронного гаманця платника податків – юридичної особи (резидента і нерезидента), у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунку/електронного гаманця.
Згідно зі ст. 77 Закону України від 07.12.2000 №2121-ІІІ «Про банки і банківську діяльність» зі змінами та доповненнями банк може бути ліквідований:
- за рішенням власників банку;
- у разі відкликання Національним банком України банківської ліцензії із власної ініціативи або за пропозицією Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.
Пунктом 3 розд. ІІ Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Мінфіну від 18.08.2015 №721 (у редакції наказу Мінфіну від 09.07.2019 №292) (далі – Порядок №721), передбачено, що у разі ліквідації банку повідомлення про закриття рахунків платників податків (далі – Повідомлення) подає голова ліквідаційної комісії або ліквідатор чи уповноважена особа Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію банку (далі – ліквідатор банку).
Якщо ліквідатор банку не має можливості надсилання/приймання електронних Повідомлень з використанням електронних комунікаційних мереж, то Повідомлення подається ліквідатором банку в паперовій формі (додатки 2, 3 та 4 до Порядку №721) у день закриття рахунку особисто або надсилається поштою з повідомленням про вручення на адресу відповідного контролюючого органу, у якому обліковується платник податків. Повідомлення засвідчується підписом ліквідатора банку. Використання банком чи ліквідатором банку печатки не є обов’язковим.