• Посилання скопійовано

НБУ схвалено рекомендації для розбудови безбар’єрної фінсистеми

У складі рекомендацій – чек-лист для перевірки доступності приміщень і план заходів для їх адаптації для потреб людей з інвалідністю, а також інклюзивної привітності працівника установи й поради з комфортного обслуговування таких людей

НБУ схвалено рекомендації для розбудови безбар’єрної фінсистеми

Національний банк схвалив Методичні рекомендації з правил інклюзивного надання фінансових послуг в установах України. Рекомендації розроблено з метою забезпечення банками та небанківськими фінансовими і платіжними установами надання послуг, фізично та інформаційно доступних для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Реалізація рекомендацій сприятиме створенню безпрецедентно інклюзивного фінансового простору для кожного громадянина України, зокрема ветеранів війни, людей з інвалідністю та старшого віку.

Рекомендації передбачають:

  • нульову толерантність до будь-яких форм дискримінації споживача за соціальними, фізичними, функціональними чи іншими ознаками;
  • забезпечення фізичної доступності приміщень та устаткування для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
  • організацію системи дистанційного обслуговування з функціональністю, аналогічній наявній під час фізичного відвідування приміщення установи;
  • наявність безперешкодних процедур та порядків стосовно споживача під час встановлення ділових відносин і надання фінансових послуг.

У складі рекомендацій – чек-лист для перевірки доступності приміщень та орієнтовний план заходів для їх адаптації відповідно до потреб людей з інвалідністю, а також чек-лист інклюзивної привітності працівника установи та поради з комфортного обслуговування людей з різними порушеннями функцій органів і систем організму.

«Наші рекомендації мають стати детальним дороговказом для банків та інших фінансових установ на шляху до розбудови найінклюзивнішої в світі фінансової системи, – прокоментував ухвалене рішення Голова Національного банку Андрій Пишний. – Маємо всі разом докласти максимум зусиль, щоб доступ до фінансових послуг для всіх без винятку споживачів став частиною корпоративної культури працюючих на ринку установ. У цьому питанні не може бути формального підходу, аби остаточно зруйнувати бар’єри і попередити будь-які прояви дискримінації. Це наш борг перед ветеранами війни та постраждалими співгромадянами».

Нагадаємо, безбарʼєрність надання фінансових послуг – одне з пріоритетних завдань Стратегії розвитку фінансового сектору України та інституційної Стратегії Національного банку, оновлених у відповідь на виклики, зумовлені тривалою збройною агресією росії проти України.

Методичні рекомендації з правил інклюзивного надання фінансових послуг в установах України схвалено рішенням Правління Національного банку від 05 липня 2024 року №240-рш.

Джерело: Нацiональний банк України

Рубрика: Фінанси і банки/НБУ і банківська система

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «НБУ і банківська система»