• Посилання скопійовано

Трудова книжка залишилася на тимчасово окупованій території: як підтвердити трудовий стаж?

У разі відсутності в особи трудової книжки для встановлення факту наявності трудового стажу їй спочатку треба звернутись до органу ПФУ за місцем перебування з іншими документами

Трудова книжка залишилася на тимчасово окупованій території: як підтвердити трудовий стаж?

Як підтвердити трудовий стаж, якщо трудова книжка залишилася на тимчасово окупованій території, пояснює юристка Старокостянтинівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Оксана Балясна. 

Відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення» основним документом, який підтверджує трудовий стаж, є трудова книжка. Водночас для призначення пенсії періоди роботи з 2000 року враховуються за даними персоніфікованого обліку. Ця інформація зберігається в Пенсійному фонді України і її в будь-який момент можна безкоштовно отримати в електронному вигляді:

Для цього необхідно:

  • авторизуватися в обраному е-сервісі за допомогою електронного підпису або BankID;
  • перейти до меню «Комунікації з ПФУ» та обрати «Запит на отримання електронних документів»;
  • з-поміж типів звернення вибрати «Витяг з ЕТК», заповнити інші додаткові поля, підписати та направити.

Ознайомитися з інформацією про періоди роботи та завантажити її на свій цифровий пристрій можна буде вже за декілька хвилин у розділі «Мої звернення».

У разі, коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється органами Пенсійного фонду України.

Відповідно до п. 26 Порядку №637, у судовому порядку може встановлюватися лише факт належності документа, що підтверджує трудовий стаж, якщо ім’я, по батькові та прізвище, які зазначені в документі, не збігаються з ім’ям, по батькові та прізвищем особи за паспортом або свідоцтвом про народження. Отже, встановлення факту наявності трудового стажу для призначення пенсії здійснюється лише органами Пенсійного фонду України під час прийняття рішення про призначення пенсії.

Таким чином, у разі відсутності в особи трудової книжки для встановлення факту наявності трудового стажу їй спочатку треба звернутись до органу Пенсійного фонду України за місцем перебування з іншими документами, які можуть підтверджувати цей факт. Наприклад, це можуть бути довідки, виписки з наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їхнє виконання та інші документи, які містять відомості про період роботи. Цей перелік документів не є вичерпним і може бути значно ширший залежно від виду роботи та специфіки.

У разі, якщо, крім трудової книжки, в особи відсутні й всі зазначені документи, факт наявності трудового стажу встановлюється на підставі показань двох і більше свідків, які знали заявника по спільній роботі в одній установі, підприємстві або організації. Проте ця процедура застосовується тільки у разі, якщо документи про наявний страховий стаж були знищені, або якщо їх неможливо отримати у зв’язку з воєнними діями, стихійним лихом, аваріями, катастрофами або іншими надзвичайними ситуаціями.

Що стосується звернення до суду, то в судовому порядку може бути оскаржена лише відмова відповідного органу Пенсійного фонду України від встановлення факту наявності трудового стажу за відсутності трудової книжки.

Джерело: Безоплатна правова допомога

Рубрика: Праця та соціальний захист/Пенсії

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Пенсії»