Податківці у підкатегорії 135.06 ЗІР підкреслили, що відповідно до ст. 65 ПКУ, ст. 5 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» взяття на облік фізичних осіб – підприємців як платників податків та як платників єдиного внеску в органах ДПС здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр), отриманих у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державний реєстром та інформаційними системами контролюючих органів згідно із Законом України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон).
Дані про взяття на облік фізичних осіб – підприємців як платників податків та платників єдиного внеску передаються до Єдиного державного реєстру та підтверджуються відомостями з Єдиного державного реєстру.
Отже, першоджерелом відомостей щодо фізичних осіб – підприємців є Єдиний державний реєстр.
Частиною 2 ст. 11 Закону визначено, що відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються, зокрема, у вигляді безоплатного доступу, виписок, витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату, а також документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі, відповідно до Порядку надання відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Мін'юсту від 05.05.2023 №1692/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.05.2023 за №750/39806 (далі – Порядок №1692).
Враховуючи викладене, за отриманням юридично значимих відомостей щодо реєстрації фізичною особою – підприємцем необхідно звертатися до Єдиного державного реєстру, згідно з процедурами, встановленими Порядком №1692.
Якщо інформації, отриманої з Єдиного державного реєстру згідно з Порядком №1692 недостатньо, платник єдиного внеску/застрахована особа може отримати документальне підтвердження інформації, яка наявна в реєстрі страхувальників шляхом надсилання запиту про отримання витягу з реєстру страхувальників до контролюючого органу відповідно до Порядку надання інформації з реєстру страхувальників, затвердженого наказом Мінфіну від 21.07.2017 №651, постановою Правління ПФУ від 21.07.2017 №16-1.
На теперішній час реалізовано можливість надіслати запит про отримання витягу з реєстру страхувальників за формою №1-ЗРС через інформаційно-комунікаційну систему «Електроний кабінет» (режим «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету) та отримати витяг/довідку з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) за формою №2-ВРС або довідку з реєстру страхувальників за формою №1-ДРС (режим «Перегляд звітності» приватної частини Електронного кабінету).