Наказом Міністерства доходів і зборів України від 9 вересня 2013 року №458 затверджено Порядок обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників. Цим наказом визначено правила взяття на облік, внесення змін до облікових даних та зняття з обліку платників єдиного внеску.
Так, зокрема, взяття на облік платників єдиного внеску здійснюється органом доходів і зборів за місцезнаходженням або місцем проживання на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих держреєстратором. Отримані відомості надсилаються до Фонду соціального страхування від нещасних випадків для віднесення юридичної чи фізичної особи до класу професійного ризику виробництва. По його отриманні вносяться відповідні відомості до реєстру страхувальників. Датою взяття на облік вважається дата внесення платника до реєстру страхувальників.
Процедури зняття з обліку платника єдиного внеску розпочинаються при наявності відомостей від держреєстратора про припинення діяльності фізичної особи – підприємця, юридичної особи або закриття відокремленого підрозділу. Ще однією підставою для зняття з обліку є наявність судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру щодо порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника єдиного внеску тощо.
Нагадаємо, з 1 жовтня 2013 року адмініструванням єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, і, відповідно, здійсненням всіх процедур щодо прийняття та оброблення звіту про суми нарахованого єдиного внеску займається Головне управління Міндоходів у Тернопільській області. Тому, відтепер цей звіт слід подавати на адреси органів доходів і зборів.
При виникненні будь-яких питань щодо нарахування, сплати чи подання звітності з єдиного внеску платникам слід звертатися до Центрів обслуговування платників податків територіальних органів Головного управління Міндоходів у Тернопільській області за місцем взяття їх на облік як платників єдиного внеску.
Від себе додамо, що платникам ЄСВ, які вже були зареєстровані в Пенсійному фонді, заново реєструватись та жодних заяв писати не потрібно. Дані про сьогонішніх платників автоматично будуть передані на облік з ПФУ до Міндоходів.