11.08.2013 набрав чинності Закон України від 04.07.2013 №406-VII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи”, яким урегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Міністерству доходів і зборів України.
Проведення перевірок платників з питань нарахування та сплати єдиного внеску, вжиття заходів щодо стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску, застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про збір та облік єдиного внеску тепер належать до компетенції органів Міністерства доходів і зборів України.
Згідно із Порядком обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства доходів і зборів України 09.09.2013 №458 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25 вересня 2013 за №1646/24178, після проведення позапланової документальної перевірки та здійснення платником остаточних розрахунків органи Міндоходів надають такому платнику довідку про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску.
Однак суб’єктам господарювання, які бажають припинити свою юридичну особу чи підприємницьку діяльність фізичної особи – підприємця, необхідно підтвердити відсутність й іншої заборгованості по соціальних платежах, зокрема, зі сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування.
Відповідно до статей 36-38, 38-1, 47, 49 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», довідку про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування надають органи Фонду.