З метою визначення страхувальників, у яких наявні ризики мінімізації, органами Пенсійного Фонду щомісячно опрацьовуються відомості з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соцстрахування, який формує та веде Пенсійний фонд України, та відповідні інформаційні дані надаються контролюючим органам та органам виконавчої влади.
Найбільш поширеними помилками, виявленими під час аналізу звітності роботодавців з ЄСВ є:
- не відображено дані про початок та припинення трудових відносин роботодавця із застрахованою особою (ЗО);
- допускаються помилки при проставленні ознак про наявність трудової книжки, про неповний робочий час;
- неправильно зазначаються суми перехідних виплат (відпускні, лікарняні);
- неправильно відображаються суми донарахованого ЄСВ до мінімального розміру (коли база нарахування ЄСВ (дохід) по застрахованій особі становить менше мінімальної заробітної плати за звітний місяць) тощо.
Наслідком допущених помилок в звітності ЄСВ є недостовірні відомості у реєстрі застрахованих осіб, які прямим чином впливають на правильність обчислення страхового стажу, розрахунок розміру пенсій, допомоги по тимчасовій непрацездатності та інших соціальних виплат, а також, як вище було зазначено, використовуються для інформування контролюючих органів.
Тож Держпраці закликає обов’язково перевіряти правильність відомостей про застрахованих осіб, зазначених в звітності ЄСВ, а у разі виявлення помилок – виправляти їх!
***
Читайте також: Оприлюднено нові форми звіту з ЄСВ та порядок їх подання