Карантин триває і питань щодо отримання допомоги по частковому безробіттю не меншає. Переконатися в цьому можна, якщо подивитися на кількість коментарів до нашої попередньої новини.
Частину з них Мінекономіки вирішило зняти. Для цього було розроблено проект чергових змін до Порядку №306, з яким можна ознайомитись тут. Читаємо і готуємось, адже деякі сюрпризи будуть приємними.
Які працівники зможуть отримати допомогу?
Тут вийшло класичне «краще пізніше, ніж ніколи».
Мінекономіки вирішило розширити перелік працівників, які мають право на допомогу по частковому безробіттю.
На таку допомогу матимуть право працівники, які на період карантину:
– отримують чи отримували оплату часу простою за ст. 113 КЗпП (крім освоєння нового виробництва);
– перебували чи перебувають у відпустці без збереження зарплати, крім осіб, які отримують пенсію.
Але! Допомога щодо таких категорій осіб буде надаватися з дати набрання чинності цієї постанови. А коли це буде – наразі невідомо, адже ми поки що говоримо лише про проект!
Відповідно з Порядку №306 буде вилучено абз. 2 п. 20. У ньому наразі говориться, що допомога по частковому безробіттю на період карантину не надається працівникам, які отримують оплату часу простою, а також у разі освоєння нового виробництва (продукції) відповідно до статті 113 КЗпП.
Чи треба надавати ФОП довідку про сплату ЄСВ?
Так, потрібно, хоча з чинної редакції пп. 4 п. 9 Порядку №306 це не очевидно.
Цю неточність Мінекономіки прагне виправити.
Надання довідки щодо сплати ЄСВ поширюватиметься й на ФОП для отримання допомоги на себе вже офіційно.
При цьому позбавлені обов'язку подавати таку довідку і далі будуть лише ті ФОП, які за Законом про ЄСВ позбавлені обов'язку сплачувати ЄСВ (пенсіонери та інваліди).
Питання, чи може ФОП - пенсіонер або інвалід, який не сплачує ЄСВ, а тому не вважається застрахованою особою у значенні Закону про ЄСВ, взагалі претендувати на таку допомогу – в проекті не вирішується.
Який банківський рахунок зазначати в документах на допомогу?
Також передбачено внести чіткість щодо рахунку для перерахування допомоги ФОП та роботодавцям.
Згідно з проектом допомога має перераховуватися на поточний рахунок цих осіб. Тобто вже буде чітко визначено, що соцрахунок відкривати у банку для виплат з Фонду буде не потрібно. А навіть, якщо він є, зазначати треба буде рахунок 2600.
Нові форми відомостей
Для розуміння, про які форми і відомості йдеться, трохи історії.
Спочатку Порядок №306 було призначено лише для отримання допомоги по частковому безробіттю працівниками (за допомогою роботодавців). Тому додатків до цього Порядку було два:
- Додаток №1. Примірний договір (який роботодавці укладали із центром зайнятості)
- Додаток №2. Відомості про працівників (які роботодавці надавали центру зайнятості).
Потім право отримувати таку допомогу на себе отримали і ФОП. Тому 06.06.2020 р. до Порядку №306 внесли відповідні зміни. Зокрема, вони стосувалися й додатків до цього Порядку – їх стало 3:
- Додаток №1. Відомості про працівників
- Додаток №2. Відомості про ФОП (які він подає центру зайнятості, щоб отримати допомогу на себе)
- Додаток №3. Примірний договір (який роботодавці укладають із центром зайнятості).
Нащо було міняти ці додатки місцями і змінювати номери тих, що вже були, замість того, щоб додати третім новий – не питайте. Сприйматимемо це як належне.
Тепер про головне: з дати набрання чинності проекту постанови у Порядку №306 буде оновлено:
- редакцію Додатку №1. З нього зникає інформація про норму робочого часу та його скорочення, а також про суму допомоги по частковому безробіттю. Але тарифна ставка (оклад) залишається;
- редакцію Додатку №2. ФОП вже не треба буде зазначати нормальну тривалість власної праці і те, наскільки вона скоротилась внаслідок карантину. Не треба буде й зазначати суму допомоги – такий рядок теж прибирають з форми.
Що це все означає? Ці додатки надаватимуться у складі первинного пакету документів для призначення допомоги. В них суми допомоги ще не буде, вони надаватимуться просто щоб визначити коло осіб, які на цю допомогу претендують.
А ось коли справа дійде до перерахування коштів, тоді треба буде подавати (щомісячно!) відомості про тих, кому фактично надається допомога. І ось в цьому випадку треба буде подавати інформацію в повному обсязі (з сумою допомоги!), передбаченому попередніми Додатком №1 та Додатком №2, які після набрання чинності змінами стануть Додатком №4 та Додатком №5 відповідно.
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!