Міністерство соціальної політики України повідомляє, що з метою реалізації ініціативи Президента України Володимира Зеленського Уряд прийняв рішення щодо надання матеріальної допомоги у розмірі 8 тисяч гривень застрахованим особам, які можуть втратити дохід через карантин.
Постановою Кабінету Міністрів «Про виділення коштів для надання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних заходів» передбачено виділити кошти Мінсоцполітики у сумі 13,7 млрд гривень із Фонду боротьби з COVID-19 для здійснення виплат Пенсійним фондом України.
Тексту Порядку надання одноразової компенсації суб’єктам господарювання, який 9 грудня затвердив Кабмін, поки що немає. Як тільки він з'явиться, ми обов'язково про це повідомимо та проаналізуємо його.
Також дотепер немає офіційного передіку "вірних" КВЕДів. Свого часу міністр Михайло Федоров на своїй сторінці у facebook вже повідомив, що допомогу отримають працівники або ФОП, якщо її роботодавець має одну з 6-ти категорій КВЕД:
- 47 – Роздрібна торгівля (крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами)
- 55 – Тимчасове розміщування
- 56 – Діяльність із забезпечення стравами та напоями
- 59.14 – Демонстрація кінофільмів
- 90 – Діяльність у сфері творчості, мистецтва та розваг
- 93 – Діяльність у сфері спорту, організування відпочинку та розваг
Хто з ФОПів та працівників має право на допомогу
І ще. За Законом №1071 застрахована особа, що має право на отримання такої допомоги, має бути:
- або найманим працівником суб’єкта господарювання, основний вид економічної діяльності якого заявлений першим у відомостях з ЄДР станом на 31 жовтня 2020 року та відповідає визначеним у Переліку видам економічної діяльності;
- або ФОПом, основний вид економічної діяльності якого заявлений першим у відомостях з ЄДР станом на 31 жовтня 2020 року та відповідає визначеним у Переліку видам економічної діяльності.
Зауважимо, що у виписці з ЄДР основний вид діяльності зазначено в окремому рядку. Але в витягах такої інформації може й не бути. У таких витягах слід звертати увагу на виділену жирним шрифтом інформацію.
Що стосується дати подачі заяви через Дію, то в коментарі під окремим постом у профілі ФБ "Дії" було вказано, що послуга з'явиться на порталі та у застосунку Дії орієнтовно 14 грудня та буде працювати до 21 грудня включно. Але офіційної інформації поки також не наведено.
За інформацією ПФУ, перевірка відповідності ОСНОВНОГО виду економічної діяльності роботодавця переліку видів діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи та факту нарахування та сплати ЄСВ здійснюватиметься засобами Порталу «Дія» автоматично при поданні заяви.
Перевірити зарахування стажу (сплату ЄСВ), розмір заробітної плати можливо за посиланням на вебпорталі Пенсійного фонду України (знадобиться електронний підпис, Bank ID або Mobile ID (GOV ID)).
Алгоритм подання заяви в Дії від партії «Слуга народу»
Зауважимо, що на сайті ДІї поки відсутня відповідна інформація. А от у «Слузі народу» надали покрокову інструкцію для отримання коштів. Про це повідомляє прес-служба партії у Telegram.
Зокрема слід:
- зайти на портал державних послуг «Дія»
- пройти ідентифікацію
- заповнити заяву на отримання виплати
- вказати номер банківського рахунку
- після перевірки даних у реєстрах очікувати на надходження грошей на рахунок.
Алгоритм подання заяви через Єдиний державний портал (про це ми писали тут)
- Знадобиться кваліфікований електронний підпис для авторизації у порталі.
- Зареєструватися чи авторизуватися, якщо особа вже зареєстрована, у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису або BankID.
- У розділі «Послуги» обрати «Одноразова матеріальна допомога ФОПам та найманим працівникам».
- Дія автоматично перевірить дані в Реєстрі застрахованих осіб Пенсійного фонду України на відповідність умовам отримання допомоги.
- Необхідно підтвердити поточне місце роботи.
- Ввести номер гривневого рахунку застрахованої особи у форматі IBAN. УВАГА – отримати кошти можна лише на особистий рахунок.
- Перевірити та надіслати заповнену заяву.
- Очікуйте повідомлення про зарахування виплати в банк.
UPD_12.12.2020
Увага! На сайті КМУ оприлюднено порядки щодо отримання карантинної допомоги та компенсації зі сплати ЄСВ для юросіб.
Зокрема:
- Порядок звернення та надання у 2020 році одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам затверджено постановою КМУ від 09.12.2020 р. №1233. Йогоо можна завантажити тут. Заяву можна завантажити тут.
- Порядок надання одноразової матеріальної допомоги юрособам, розрахунку її розміру, стягнення, повернення невикористаної її суми затверджено постановою КМУ від 09.12.2020 р. №1231 завантажити тут. Заяву та відомості по працівникам можна завантажити тут.
- Порядок використання коштів, виділених для надання одноразової компенсації юрособам з метою відшкодування витрат на сплату ЄСВ на період обмежувальних карантинних заходів затверджено постановою КМУ від 09.12.2020 р. №1230. Переглянути його можна тут.
Перелік видів діяльності поки не оприлюднено. Чекаємо.
Аналіз порядків наведемо в окремому аналітичному матеріалі.
***
Читайте також:
- Уряд затвердив порядки для карантинної допомоги
- З 10 грудня діють три важливі «карантинні» закони: про 8000 грн допомоги, відстрочення РРО для ФОП і податкові пільги
- Одноразова «карантинна» допомога працівникам і ФОП та компенсація ЄСВ для роботодавців: кому, скільки та на яких умовах?
- Отримання одноразової карантинної допомоги: пам'ятка від ПФУ