ДПС у Луганській області нагадала, що наказом Мінфіну від 16.01.2016 №6 затверджено Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів (далі – Порядок).
Відповідно до п. 5 Порядку, повернення надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) здійснюється у випадках:
- надмірної або помилкової сплати сум ЄВ та/або застосованих фінансових санкцій на відповідний небюджетний рахунок «Рахунки для зарахування єдиного соціального внеску»;
- помилкової сплати сум ЄВ та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний небюджетний рахунок «Рахунки для зарахування єдиного соціального внеску»;
- помилкової сплати сум ЄВ та/або застосованих фінансових санкцій на рахунок з обліку доходів бюджету;
- помилкової сплати податкових зобов’язань з податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій та пені, передбачених ПКУ на небюджетний рахунок «Рахунки для зарахування єдиного соціального внеску».
Повернення коштів здійснюється виключно на підставі заяви платника про повернення надміру або помилково сплачених коштів.
У випадках, передбачених пп. 1, 2 та 4 п. 5 Порядку, Заява подається до контролюючого органу, на рахунок якого сплачено суми єдиного внеску, за формою, визначеною у додатку 1 до Порядку. У разі невідповідності цій формі Заява залишається без задоволення.
У випадку, передбаченому пп. 3 п. 5 Порядку, Заява подається до контролюючого органу за місцем обліку помилково сплачених сум ЄВ у довільній формі із зазначенням суми та напряму повернення.
До Заяви від страхувальників, які беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, платники додають оригінал або завірену ними копію розрахункового документа (квитанцію, платіжне доручення тощо), що підтверджує сплату коштів на небюджетний рахунок «Рахунки для зарахування єдиного соціального внеску».
Заява щодо повернення надміру та/або помилково сплачених сум ЄВ може бути подана в один із таких способів:
- особисто платником ЄВ чи уповноваженою особою;
- надіслана поштою;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису чи печатки відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Подати Заяву в електронній формі платником можливо через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному сайті ДПС.
Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє створити та надіслати довільну кореспонденцію (лист, заяву, запит тощо) до відповідного контролюючого органу.
Протягом одного робочого дня після надсилання електронної Заяви до контролюючого органу платника буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації Заяви в контролюючому органі до якого подано Заяву. Інформацію щодо отримання та реєстрації Заяви в контролюючому органі платник може переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.