Згідно з п. 5 Порядку №185 підставою для прийняття територіальним органом ПФУ рішення щодо проведення перевірки листків непрацездатності є, зокрема, виявлення невідповідностей шляхом проведення ризик-орієнтованого моніторингу електронного реєстру листків непрацездатності з використанням автоматизованої інформаційно-аналітичної системи ПФУ.
З огляду на це Пенсійний фонд постановою від 19.10.2023 №45-1 затвердив Порядок проведення моніторингу електронного реєстру листків непрацездатності. Згодом його ще підкориговано постановою ПФУ від 09.11.2023 №48-1.
У Порядку прописано, що автоматизований моніторинг з використанням інформаційно-аналітичної системи ПФУ проводиться шляхом систематичної обробки відомостей електронного реєстру листків непрацездатності про кількість, причини, тривалість зареєстрованих листків непрацездатності за застрахованими особами, суб'єктами господарювання, особами, що засвідчили тимчасову непрацездатність, страхувальниками, виявлення змін (позитивних чи негативних), невідповідностей та визначення факторів, що впливають на них, за такими критеріями ризиків можливих порушень:
1) 5 та більше окремих випадків тимчасової непрацездатності з безперервною видачею листків непрацездатності застрахованій особі;
2) 5 та більше суб'єктів господарювання, лікарі яких сформували МВТН застрахованій особі за одним випадком тимчасової непрацездатності;
3) МВТН сформовані лікарем, щодо якого за результатами перевірок за останні 6 місяців встановлено випадок необґрунтованої видачі або продовження листка непрацездатності;
4) невідповідність тривалості періоду тимчасової непрацездатності при формуванні МВТН, передбаченого Порядком формування медичних висновків у Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я та Порядком організації експертизи тимчасової втрати працездатності;
5) збільшення за звітний період (місяць/квартал) відсотка тимчасово непрацездатних працівників у загальній обліковій чисельності працівників страхувальника із чисельністю працівників:
- більше 1000 осіб - понад 20 %,
- від 500 до 1000 осіб - понад 30 %,
- від 200 до 500 осіб - понад 40 %,
- від 50 до 200 осіб - понад 50 %,
- від 10 до 50 осіб - понад 60 %;
6) МВТН з відмітками лікаря про наявність:
- алкогольного та/або наркотичного сп'яніння як причини виникнення тимчасової непрацездатності;
- порушення режиму лікування;
- зв'язку випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта.
Сформовані програмними засобами результати автоматизованого моніторингу аналізуються фахівцями структурних підрозділів, що забезпечують реалізацію функцій з перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності, територіальних органів Пенсійного фонду України. За результатами аналізу складається звіт, який має включати висновок щодо необхідності проведення перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності та документів, що є підставою для їх формування.
Рішення щодо проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності приймається територіальним органом Пенсійного фонду України відповідно до Порядку проведення особами, уповноваженими правлінням Пенсійного фонду України, перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності, затвердженого постановою №185.
Ці постанови наберуть чинності з дня їх офіційного опублікування. Станом на 15.11.2023 не опубліковані.