• Посилання скопійовано

ДПСУ запевняє: стан розгляду скарг платників податків є задовільним

Лист ДПСУ від 06.02.2012 р. №3523/7/10-2017 «Про стан роботи з розгляду скарг платників податків»

Як правило, спілкуючись із керівниками підприємств, часто чуєш про відкриту недовіру до податкових органів. Тож переважна більшість з них звертаються відразу до суду з оскарженням податкових повідомлень-рішень (далі — ППР).
Натомість самі податкові органи інформують про досить значний відсоток задоволення скарг платників податків за результатами адміністративного оскарження.
Наприклад, у січні — грудні 2011 року загалом по Україні за результатами розгляду первинних і повторних скарг платників податків скасовано 20,5% від кількості поданих. Причому регіональними ДПА скасовано 17,7% від розглянутих скарг, що, до речі, значно більше, ніж у 2010 році.
ДПСУ зазначає, що наприклад, рішенням ДПСУ скасовано оскаржене ПАТ «Т» податкове повідомлення-рішення в частині неправомірно донарахованого податку на прибуток і 1 грн штрафних санкцій. Матеріали справи свідчать, що товариство отримувало кредити на придбання обладнання для виробництва. Нараховані відсотки за користування кредитом та комісія були віднесені підприємством до складу валових витрат до рядка 04.13 декларації з податку на прибуток. Зазначені витрати без дослідження наказів про облікову політику підприємства хибно визнані фінансовими витратами, які слід включати до первісної вартості об'єкта основних засобів.
Рішенням ДПСУ скасовано оскаржені ППР через неврахування при оформленні матеріалів перевірки вимоги Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства (наказ ДПАУ від 22.12.2010 р. №984). В одному випадку це стосувалося недоведенням матеріалами перевірки необхідності виписувати зведені податкові накладні на послуги з перевезення автотранспортом. У другому — не було висновків експертизи на підтвердження факту, що при оформленні податкової накладної використовувалося факсиміле.
Причиною скасування ППР за іншою скаргою стало порушення Порядку направлення органами ДПС податкових повідомлень-рішень (наказ ДПАУ від 22.12.2010 р. №985), яким не передбачено складання ППР про нарахування грошового зобов'язання у вигляді пені з ПДФО та не встановлено форму для нього.
ДПСУ також звертає увагу на те, що при проведенні перевірок та під час розгляду первинних скарг податкові органи не враховують судові рішення касаційних інстанцій, зокрема, ми говоримо про позицію ВАСУ (ухвали від 19.05.2011 р. №К-13382/08 та від 19.08.2008 р. №К-34651/06) щодо визначення моменту імпорту товарів, ввезених на митну територію України. Внаслідок цього повторні скарги суб’єктів ЗЕД були задоволені ДПСУ.
Загалом, як звітує ДПСУ, практика застосування протягом 2011 року норм статей 55 і 56 ПКУ в частині процедури адміністративного оскарження рішень податкових органів дала позитивні результати як для податківців, так і для платників податків.
Тож бажаємо платникам податків все-таки прислухатися до інформації головного податкового органу та підтримати практику оскаржень ППР спочатку в адміністративному порядку, а вже потім до суду.

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Оскарження

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оскарження»