
5 серпня ДПС оприлюднила на своєму сайті проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків». З текстом змін можна ознайомитися за посиланням.
Метою прийняття проєкту наказу є приведення Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків у відповідність із нормами ПКУ та окремих законів.
Що планується змінити у Порядку надсилання ППР?
Згідно з проєктом наказу розділ ІІ Порядку №1204 буде доповнено новим пунктом 12. Він стосується воєнних правил надіслання окремих ППР.
За ним тимчасово, на період із 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України у разі сплати платником податків протягом 30 календарних днів із дня, наступного за днем отримання ППР (форми «Р» та «Д», суми податкового зобов’язання, нарахованого за результатами документальних перевірок, які були відновлені або розпочаті з 01 серпня 2023 року та завершені до дня припинення або скасування воєнного стану на території України, штрафи, нараховані на суму такого податкового зобов’язання, вважаються скасованими, а пеня не нараховується.
Нове ППР при цьому не оформлюється.
Для забезпечення застосування норм пп. 69.37 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ платник податків не пізніше наступного робочого дня після кожної сплати (у разі сплати частинами) податкового зобов’язання, зазначеного у цьому пункті, надає ДПС у повідомлення про застосування норм пп. 69.37 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ.
У цьому повідомленні слід буде зазначити:
- найменування платника податків – юридичної особи відповідно до установчих документів / прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) платника податків – фізичної особи;
- податковий номер платника податків (ідентифікаційний код юридичної особи (резидента), відокремленого підрозділу юридичної особи (резидента і нерезидента) в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України або обліковий номер, який присвоюється ДПС, або реєстраційний номер облікової картки платника податків – фізичної особи (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган, облік ведеться за прізвищем, ім’ям, по батькові (за наявності) і серією (за наявності) та номером діючого паспорта громадянина України).
Крім того, проєктом наказу: забезпечується приведення Порядку та ППР форми «Д» (додатки 21, 22 до Порядку) (з урахуванням нової нумерації) у відповідність із вимогами пп. 129.3.4-1 ПКУ в частині нарахування пені, передбаченої у пп. 129.1.4 ПКУ. Так, в абзаці другому пп. 5 п. 3, у пп. 3 п. 4, у п. 11 розділу ІІ Порядку №1204 після слів та цифр «до статті 129 Кодексу), «Д» вноситься доповнення «(крім пені за заниження податковим агентом податкового зобов’язання при нарахуванні (виплаті) оподаткованого доходу на користь нерезидентів за кодом класифікації доходів бюджету 11020500 податок на прибуток іноземних юридичних осіб відповідно до статті 129 Кодексу)».
Наведені особливості нарахування пені згідно вносяться також до ППР форми «Д» (додатки 21, 22 Порядку) (з урахуванням нової нумерації) у вигляді примітки «Крім випадків нарахування пені за заниження податковим агентом податкового зобов’язання при нарахуванні (виплаті) оподаткованого доходу на користь нерезидентів.»
Також п. 9 розділу ІІ Порядку буде доповнено новим абзацом. За ним у разі ліквідації ДПС, який склав попереднє ППР, ППР складаються контролюючим органом, який здійснює адміністрування податків, зборів, платежів платника податків, щодо якого виносяться такі рішення.
Які зміни відбудуться у формах ППР?
Проєктом наказу виключено ППР форми «З» (додаток 8 до Порядку) через відсутність перевірок, розпочатих до 01.01.2023, за результатами яких приймається ППР форми «З» (додаток 8 до Порядку).
Згідно з проєктом наказу ППР доповнюються інформацією про судові / адміністративні рішення, що вплинули на розмір донарахованих грошових зобов’язань у порядку, передбаченому у ст. 60 ПКУ, у додатках 2, 3, 6, 7, 9 – 14, 19, 20, 23, 24 (з урахуванням нової нумерації).
Також проєкт наказу забезпечує приведення Порядку та форм ППР у відповідність із вимогами ст. 58, п. 11, 56 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу в частині доповнення підстав, у разі встановлення яких за результатами перевірки контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків ППР, розширення інформації, яка повинна міститись у ППР, прийнятих за результатами перевірки.
Передбачено внесення до форм ППР технічних правок щодо структури, логічного розміщення та єдиного формату викладення інформації у всіх формах ППР та доповнення матричним кодом (QR-кодом) додатків 1–3, 6, 7, 17–26, 28–30 (з урахуванням нової нумерації).