• Посилання скопійовано

На що скаржився бізнес у ІІ кварталі 2025 року: огляд від Южаніної

Згідно звіту Ради бізнес-омбудсмена, найчастіше бізнес скаржиться на податківців – такі скарги склали половину всіх звернень. Найбільш проблемною, поруч з блокуванням реєстрації ПН/РК, залишається сфера податкових перевірок.

На що скаржився бізнес у ІІ кварталі 2025 року: огляд від Южаніної

Ніна Южаніна у своєму Телеграм каналі повідомила, що Рада бізнес-омбудсмена опублікувала звіт за ІІ квартал 2025 року.

У ІІ кварталі РБО отримала 208 скарг, закрила 94 справи та досягла фінансового ефекту у 275 млн грн.

Скарги на податкову службу очолили рейтинг звернень до бізнес-омбудсмена, склавши половину всіх звернень – 52%.

При цьому наявна тенденція до зменшення загальної кількості податкових скарг бізнесу: від 186 скарг у II кв. 2024 до 108 скарг у II кв. 2025 року.

Така тенденція поєднюється зі зменшенням загальної кількості скарг щодо СМКОР (до цієї категорії входять звернення щодо блокування ПН/РК, невиконання судових рішень, а також включення в переліки ризикових платників).

У квітні-червні кількість скарг щодо СМКОР зменшилась до 31% (34 скарги) порівняно з 45% (52 скарги) у першому кварталі 2025 року та 66% у другому кварталі 2024 року відповідно.

За словами нардепки, найбільш проблемною категорією поруч з СМКОР є сфера податкових перевірок.

Кількість скарг щодо перевірок у другому кварталі 2025 року склала 44% (48 скарг), що у відсотковому співвідношенні Є БІЛЬШОЮ за показники попереднього кварталу (21%) та II кв. 2024 року – 29%.

Таку тенденцію можна пояснити відновленням податкових перевірок після карантинного і воєнного мораторіїв, а тому нерідко результати податкових аудитів, з якими працює Рада, стосуються періодів, починаючи з 2018-2019 років.

В липні 2025 року уряд анонсував мораторій на проведення перевірок бізнесу.

РБО підтримала такий крок, але висловила пересторогу: однорічна пауза не має стати засобом накопичення і відкладання проблем, які могли б після його закінчення вдарити бумерангом по бізнесу.

Далі Южаніна інформувала, що друге місце після податкової – це скарги на правоохоронні органи.

Всього 29 скарг або 14% від загальної кількості, що на 9 скарг менше порівняно з минулим кварталом та 5 скарг менше порівняно з II кв. 2024 року.

Протягом квітня-червня 2025 року підприємці здебільшого скаржились на можливі порушення з боку правоохоронних органів під час проведення слідчих та процесуальних дій, накладення арешту на майно та неповернення тимчасово вилученого майна, відмову у закритті кримінального провадження.

Наприкінці Южаніна додала, що ряд статей Кримінального процесуального кодексу потребують чіткого визначення підстав, чіткої судової процедури перевірки правомірності вилучення того чи іншого майна, можливості оскарження дій або бездіяльності сторін.

***

Читайте також: Мораторій на перевірки бізнесу: коли він почнеться (не з 23 липня!), кого стосується (не всіх!) і чого чекати?

Автор: Брік Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»