• Посилання скопійовано

Реформа контролюючих органів: які держструктури буде ліквідовано?

З 1032 контрольних функцій, які належать різним центральним органам виконавчої влади, має залишитися 680, а кількість органів, що здійснюють контрольні функції, буде скорочено на 51%

Реформа контролюючих органів: які держструктури буде ліквідовано?

Ці та інші плани щодо впровадження реформи державних контролюючих органів презентував сьогодні на засіданні Уряду Віце-прем`єр-міністр України – Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Володимир Гройсман.

За його словами, Уряд завершив перший етап реформи, створивши цільову модель системи центральних органів виконавчої влади.

«Ми сьогодні маємо неефективну систему державного контролю і нам потрібно її змінити, забезпечити ефективний контроль, зниження тиску на бізнес. Представники бізнес-кіл говорять про те, що є достатньо серйозний тиск на бізнес з боку контролюючих структур. Цифри, які сьогодні називають експерти, і які є поза зоною оборотів економіки, просто шалені. Це говорить про функціонування корупційних схем, і наші відповідні дії будуть спрямовані на те, щоб зменшити рівень корупції», – підкреслив Володимир Гройсман.

Створення цільової моделі системи центральних органів виконавчої влади є першим етапом до перерозподілу функцій, усунення їх дублювання, передачу деяких функцій на рівень органів місцевого самоврядування, усунення функціональних конфліктів, оптимізацію чисельності працюючих, ліквідацію певних  ЦОВВ тощо.

За його словами, робоча група, до якої увійшли представники Адміністрації Президента, Міністерства юстиції, Мінекономрозвитку, Нацдержслужби, а також представництва ЄС в Україні, Європейської Бізнес Асоціації, Міжнародної фінансової корпорації, Американської торгової палати, експертних кіл, в тому числі представників громадського сектору, підготовлено реєстр з 1032 контрольних функцій ЦОВВ, здійснено їх аналіз на предмет надлишковості, згруповано за відповідними сферами контролю.

«Ми маємо скоротити кількість центральних органів виконавчої влади поки що з 75 до 60 (скорочення на 20%), центральних органів влади з контрольними функціями – з  56 до 27 (скорочення  – 51%), кількість контрольних функцій – з 1032 до 680 (скорочення  – 34%)»,  –  зазначив Володимир Гройсман.

Він повідомив, що скорочення штату контролюючих по центральному апарату ЦОВВ складе 56%  –  з 2544 до 1440 працівників.

«Ми маємо перетворити кількість на якість. Це мають бути якісні структури, які виконують свої безпосередні функції, мають оптимізовану кількість працівників і достатньо серйозну базу для того, щоб це забезпечувати», –  наголосив Віце-прем`єр.

Він також поінформував, що деякі надлишкові центральні органи виконавчої влади будуть скасовані (серед них  –  державна пробірна служба та держінспекція з контролю за цінами),  а деякі функції  і напрямки діяльності – консолідовані в одному органі виконавчої влади

Володимир Гройсман поінформував, що протягом двох місяців Уряд відпрацює кожне положення по кожному центральному органу виконавчої влади відповідно до нової моделі функціонування системи.

 Надалі необхідне внесення змін у 178 законів та 78 урядових актів.

«Наша мета – зменшення кількості контрольних функцій, зменшення будь-якого тиску на господарський сектор і, в тому числі, на суспільство. Ми створимо цільові групи за напрямками і спільно з нашими міжнародними партнерами, враховуючи європейський досвід – один  з найбільш ефективних і найбільш якісних, створимо сучасну систему контролю в державі, яка буде виконувати основну функцію – не заважати і забезпечувати те, заради чого створюються органи державної влади. Я розумію, що є ті, для кого це буде боляче, але ми далі будемо виконувати ті завдання, які поставлені Урядом і Прем’єр-міністром України», - сказав Володимир Гройсман.

Джерело: Урядовий портал

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 510
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9306
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024165
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460