• Посилання скопійовано

ДФС збирається контролювати нарахування зарплат, не нижчих за мінімальну

Чи мають право контролюючі органи вимагати обов’язкове нарахування мінімальної заробітної плати та утримання з її розміру ПДФО? Розповідають податківці.

ДФС збирається контролювати нарахування зарплат, не нижчих за мінімальну

Податківці в ЗІР (категорія 103.26) нагадали що у зв’язку з тим, що мінімальна зарплата є державною соціальною гарантією (ст. 3-1 Закону про оплату праці), обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання.

При цьому за ст. 35 Закону про оплату праці  контроль за додержанням законодавства про оплату праці можуть здійснювати й податківці ("Контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснюють... органи доходів і зборів").

 

Грунтуючись на цих нормах, податківці вважають, що вони мають право здійснювати контроль за нарахуванням зарплати, утриманням з її розміру ПДФО.

 

Яким чином вони будуть проводити перевірки з цього приводу?

За загальними правилами відповідно до п. 75.1 ПКУ контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Але за  п. 80.1 та пп. 80.2.7 ПКУ за наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету контролюючі органи здійснюють фактичну перевірку без попередження платника податків (особи).

 

Тож, як саме будуть проводитися податкові перевірки у такому разі, залежитиме від виду порушення роботодавців.

 

При цьому саме Пенсійний фонд повідомлятиме ДФС та Держпраці про роботодавців-порушників. Детальніше про це читайте у новині.

Як інспектори з праці контролюватимуть додержання законодавства про працю (проект постанови КМУ) розглянуто тут.

Що Мінсоцполітики розповідало про зміни в оплаті праці з 1 січня 2017 року дивіться тут.

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024162
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 483
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 8856
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024164
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460