• Посилання скопійовано

Кабмін схвалив стратегію реформування системи держнагляду

18 грудня Уряд схвалив постанову «Про схвалення стратегії реформування системи державного нагляду (контролю)»

Кабмін схвалив стратегію реформування системи держнагляду

Про це повідомляє прес-служба Мінекономрозвитку.

Наразі діяльність органів державного нагляду (контролю) спрямована на виявлення та застосування санкцій, а не на запобігання правопорушенням чи мінімізацію ризиків. Повноваження інспекційних органів дублюються, що створює подвійне навантаження на український бізнес. Більше того, не існує системи оцінки ефективності державного контролю.

“99% перевірок сьогодні фіксують порушення. Це не тому, що бізнес такий недбалий, це тому, що - мета перевірок карати, а не проводити профілактику та гарантувати безпеку. В 2013 році було вдвічі більше перевірок бізнес, ніж в 2016. Але і травмованих працівників було рівно вдвічі більше. Кореляція між перевірками та безпекою сьогодні відсутня”, - пояснює Перший віце-прем’єр міністр - Міністр економічного розвитку і торгівлі України  Степан Кубів.

Для того, щоб подолати всі ці проблеми і покращити бізнес-клімат в Україні, Мінекономрозвитку  розробило Стратегію реформування системи державного нагляду (контролю). Її головна мета - перетворити систему нагляду і контролю на систему управління ризиками.  Таким чином, Стратегія передбачає вдосконалення ризик-орієнтованого підходу,  переорієнтацію інспекційної системи на запобігання порушенням та підвищення відповідальності інспекторів. Вона також мінімізує корупційні ризики шляхом автоматизації відбору критеріїв для перевірок.

Реалізація Стратегії включає формування індивідуального переліку вимог до кожного виду бізнесу, оцінку важливості кожної вимоги та створення позитивного стимулу для дотримання цих вимог, як наприклад публічний рейтинг бізнесу. Ризик-орієнтований підхід буде запроваджуватися через створення національного переліку небезпек. Перевірятися будуть лише найважливіші вимоги, а після - буде оцінюватися ефективність регулювання та органів за станом небезпек.

Готуючись до реалізації Стратегії, Державна регуляторна служба і Офіс ефективного регулювання, за підтримки Мінекономрозвитку, вже запустили пілотний модуль планування заходів державного нагляду. “Це єдиний онлайн-портал, що містить всі плани перевірок, всі вимоги до бізнесу, які будуть перевірятися, а також результати самих перевірок і їх оскаржень. За перші 10 днів роботи модулю ним скористалося більше 50 000 користувачів, отже запит від бізнесу на такий інструмент існує. Ми будемо надалі вдосконалювати його, щоб до 2020 року національна система управління ризиками запрацювала повноцінно”, - зазначив перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов.

Втілення Стратегії у життя дозволить зменшити рівень корупції, рівень витрат з бюджету на забезпечення роботи системи нагляду (контролю) та ефективніше реагувати на виявлені ризики. Водночас бізнес точно знатиме суть перевірок і довірятиме державі більше.

Більше про реформу інспекційної системи дивіться в презентації>>

***

Нагадаємо, що 18 грудня прем'єр-міністр Володимир Гройсман також заявив, що контролюючі органи за три місяці повинні розробити системи запобігання ризиків. У разі невиконання поставленого завдання прем'єр пригрозив звільненням. Про це ми писали тут>

Читайте також: Уряд скасував більше трьохсот регулятивних актів 

Джерело: Прес-служба Міністерства економічного розвитку і торгівлі

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»