ДФСУ розповідає, що відсутність боргів перед бюджетом та прозоре ведення бізнесу – давно стали трендом для більшості українських підприємств. Адже успішна та ефективна співпраця з компаньйонами, участь у тендерах публічних закупівель, отримання бюджетного фінансування, тощо, практично неможливі для тих, хто не сплачуєш свої податкові зобов’язання.
Тому, довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи – є, фактично, перепусткою для успішної роботи підприємств. Адже за наявності боргів перед державою – така довідка не надається.
З часу запровадження державної політики у сфері надання адміністративних послуг, ДФСУ здійснено низку важливих кроків у напрямі оптимізації своєї роботи, зокрема, щодо розширення опцій електронних сервісів. Відтак, отримати довідку про відсутність податкового боргу платникам стало можливо в електронній формі просто зі свого електронного кабінету. Говорити про те, що це дозволяє отримати інформацію про стан розрахунків із бюджетом в режимі реального часу, оперативно, економлячи час та ресурси, а відтак, забезпечити ефективне середовище для ведення господарської діяльності – банально. Але це – факт.
Механізм подачі заявки про надання довідки через приватну частину «Електронного кабінету», з використанням ЕЦП будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів, визначено «Порядком надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи» (Порядок №733).
Щоденно, команда Офісу відмічає позитивну динаміку активності отримання довідок про відсутність заборгованості саме в електронній формі.
Проте, не буває і без відмов. І мова не лише про наявність податкового боргу, який є підставою для відмови контролюючих органів у наданні довідки. Причина досить проста – формальні помилки, які допускають платники податків під час заповнення заяви.
Найпоширенішою помилкою, що допускається під час складання запиту, є – невідповідність посилання на нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів.
Наприклад, платники посилаються на Порядок №733, який лише регламентує процес розгляду заявки та надання довідки, а не є підставою для її видачі, тощо.
Тому, аби уникнути непорозумінь або відмов у наданні довідки про відсутність заборгованості, Офіс великих платників наголошує про необхідність посилання на нормативно-правовий акт, згідно з яким таку довідку необхідно надати до контрагента. Перелік таких актів можна знайти тут.
Також, варто зазначити, що за потреби застосування паперової форми довідки у конкретних умовах ведення господарської діяльності, довідку про відсутність заборгованості платниками, які обслуговуються в Офісі великих платників, можна отримати в будь-якому нашому відокремленому структурному підрозділі.
І пам’ятайте, у разі виникнення проблемних запитань, команда Офісу завжди готова надати будь-які роз’яснення щодо отримання довідки та прийти на допомогу.