• Посилання скопійовано

Незабаром замість податкової міліції з'явиться бюро економбезпеки: комітет Гетманцева за!

Комітет рекомендував прийняти депутатам ВРУ законопроект №3087-д щодо створення Бюро економічної безпеки. Воно буде мати статус правоохоронного органу, а його директор буде призначатися Президентом

Незабаром замість податкової міліції з'явиться бюро економбезпеки: комітет Гетманцева за!

Офіційний вебпортал парламенту України розповідає, що члени Комітету розглянули проект Закону про Бюро економічної безпеки №3087 та альтернативні до нього проекти за №3087-1 і №3087-д.

Законопроект №3087 доповів один з його авторів народний депутат Ярослав Железняк.

Метою цього законопроекту є розділення сервісної та правоохоронної функцій податкової служби, ліквідація податкової міліції, оптимізація структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій та створення Бюро економічної безпеки.

Законопроект визначає законодавче підґрунтя для створення незалежного державного органу, який повинен виконувати функції аналітичної оцінки, запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави, економічної безпеки.

Законопроектом пропонується створити Бюро економічної безпеки та встановити такі концептуальні положення:

а) БЕБ буде здійснювати заходи із запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави.

б) встановлена максимальна кількість працівників – не більше 3 000 осіб, визначено вичерпний перелік підстав припинення повноважень, їх особливий правовий та соціальний захист, належні умови оплати праці;

в) визначено процедуру конкурсного відбору Директора БЕБ та його заступників.

г) Детективи БЕБ будуть мати достатньо повноважень для здійснення оперативно-розшукової діяльності, а також досудового розслідування злочинів. Крім того, даний орган матиме право прямого доступу до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи, наявність достатніх фінансових та матеріально-технічних ресурсів.

д) відповідно до проекту у складі центрального управління БЕБ діє підрозділ внутрішнього контролю з метою попередження, виявлення та відповідного реагування на прояви корупції, а також з метою контролю за дотриманням професійних та етичних стандартів працівників БЕБ;

е) БЕБ щоквартально публікує звіт про свою діяльність на своєму офіційному веб-сайті;

ж) передбачено ліквідацію податкової міліції, а також підрозділів контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби безпеки України.

Проект Закону про Бюро економічної безпеки №3087-1 доповів народний депутат Андрій Холодов. Він зазначив, що проектом визначаються завдання та повноваження Бюро економічної безпеки, контроль за його діяльністю, правовий статус, обов'язки та відповідальність працівників Бюро економічної безпеки, основи його співпраці з державними органами, підприємствами, установами та організаціями, компетентними органами інших держав та міжнародними організаціями, юридичними та фізичними особами, а також порядок створення на основі кримінального аналізу та аналізу ризиків підґрунтя для кримінального переслідування осіб, злочинна діяльність яких несе загрозу економічній безпеці держави.

А.Холодов також доповів концептуальні положення проекту.

Народний депутат Ольга Василевська-Смаглюк доповіла про відмінності підготовленого членами Комітету законопроекту №3087-д від проектів за №3087 і №3087-1.

За її словами, головною відмінністю є те, що проектом пропонується зробити Бюро економічної безпеки правоохоронним органом. Згідно з проектом, Директор Бюро економічної безпеки призначається Президентом України за поданням конкурсної комісії, яка подає на розгляд Главі держави три найкращих кандидатури. Директор Бюро економічної безпеки підзвітний Верховній Раді і Президентові України.

Президент України має проводити незалежний аудит ефективності діяльності Бюро.

Проектом пропонується у складі Бюро створити підрозділ детективів-аналітиків.

Проектом пропонується установити граничну чисельність Бюро до чотирьох тисяч працівників. Працівниками Бюро будуть державні службовці, що мають спеціальні звання, а також співробітники, які будуть працювати за трудовим договором.

Посадовий оклад працівників Бюро пропонується встановити не менше 20 прожиткових мінімумів.

Доопрацьований законопроект доповнено статтею про військові звання. Також проектом пропонується створити у складі Бюро підрозділ зовнішнього контролю.

Проектом пропонується забрати в СБУ повноваження щодо розслідування економічної злочинності.

Також проектом пропонується доповнити Кримінальний кодекс статтею 222 «Шахрайство з податком на додану вартість».

За словами доповідачки, у доопрацьованому законопроекті враховані усі зауваження Науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України. Законопроект передбачає перехідний період для уникнення колапсу в системі. Кримінальні провадження будуть передані Генеральній прокуратурі, а потім у новий орган, який розпочне свою діяльність, коли у його штаті буде 30 відсотків працівників.

Члени Комітету обговорили усі три законопроекти. Під час обговорення основна увага була звернута на концептуальні відмінності між проектами.

За результатами голосування Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу законопроект №3087-д.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Верховна Рада України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024161
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 476
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 8696
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024163
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460