• Посилання скопійовано

ППР будуть надсилатися за новими правилами: проєкт наказу

ДПС оприлюднила проєкт наказу Мінфіну про внесення змін до Порядку надіслання контролюючими органами ППР платникам податків

ППР будуть надсилатися за новими правилами: проєкт наказу

На офіційному вебпорталі Державної податкової служби України у розділі «Проєкти нерегуляторних актів» розміщено проєкт наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків» (далі – проєкт наказу).

Наказом Міністерства фінансів України від 28 грудня 2015 року №1204, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22 січня 2015 року за №124/28254 (далі – наказ № 1204), затверджено Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків (далі – Порядок).

Проєкт наказу розроблено з метою приведення Порядку, у відповідність до норм Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у зв’язку з прийняттям Закону України від 16 січня 2020 року 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон №466), Закону України від 04 жовтня 2019 року №190-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (із змінами), Закону України від 05 жовтня 2017 року №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155) (із змінами), Закону України від 24 грудня 2015 року №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон № 909), Закону України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон №2628) (із змінами), Закону України від 18 грудня 2019 року №391-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування акцизного податку» (далі – Закон № 391), постанови Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року №55 «Деякі питання документування управлінської діяльності» (із змінами) (далі – постанова №55) та інших нормативно-правових актів. 

Проєкт наказу забезпечує приведення норм Порядку та форми податкових повідомлень-рішень у відповідність до вимог статті 58 Кодексу в частині доповнення підстав, у разі встановлення яких за результатами перевірки контролюючим органом надсилається (вручається) платнику податків податкове повідомлення-рішення, розширення інформації, яка повинна міститись у податкових повідомленнях-рішеннях, прийнятих за результатами документальної перевірки, визначення інформації, яка повинна міститись у Єдиному реєстрі податкових повідомлень-рішень, уніфікації норм щодо надсилання (вручення) платнику податків податкових повідомлень-рішень (з посиланням тільки на статтю 42 Кодексу).

Крім того, проєкт наказу забезпечує приведення у відповідність до вимог пункту 57.3 статті 57 Кодексу норм Порядку та форми податкових повідомлень-рішень у частині граничного строку сплати грошового зобов’язання, протягом якого платник податків зобов’язаний сплатити нараховані суми грошових зобов’язань.

Разом з тим проєктом наказу передбачається відображення у формах податкових повідомлень-рішень інформації щодо права платника податків подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтвердних документів поважності причин його пропуску.

Також проєкт наказу забезпечує виконання пункту 56 підрозділу 10 розділу XX Кодексу в частині прийняття за результатами перевірок, що були розпочаті до 01 січня 2021 року, податкових повідомлень-рішень, а також їх оскарження за правилами Кодексу, що діяли до 01 січня 2021 року. За перевірками, які будуть розпочаті після 01 січня 2021 року, проєктом наказу  передбачено прийняття податкових повідомлень-рішень та їх оскарження за правилами, що будуть діяти після 01 січня 2021 року.

Проєкт наказу забезпечує можливість платникам податків, у разі використання ними з 01 січня 2021 року єдиного рахунку, сплатити на єдиний рахунок (крім передбачених пунктом 351.1 статті 35 Кодексу грошових зобов’язань з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями) суми грошових зобов’язань та/або податковий борг з податків і зборів, передбачених Кодексом, єдиний внесок та інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Це реалізовано в проекті наказу шляхом включення до відповідних форм податкових повідомлень-рішень посилань на єдиний рахунок одержувача та умов сплати коштів на ці рахунки.

Проєкт наказу забезпечує виконання вимог Кодексу щодо контролю за виконанням платниками податків положень статті 231 Кодексу, Закону №466, Закону № 909, Закону № 2628, Закону № 391 шляхом запровадження окремої форми податкового повідомлення-рішення, яка застосовується у разі встановлення порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних (стаття 1202 Кодексу).

Проєкт наказу забезпечує виконання вимог Кодексу щодо контролю за виконанням платниками податків положень розділу IV Кодексу, зокрема статті 166, та Закону №466 шляхом запровадження окремої форми податкового повідомлення-рішення, яка застосовується у разі встановлення фактів завищення сум податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету, заявлених у податкових деклараціях, зокрема при використанні права на податкову знижку відповідно до розділу IV Кодексу.

Крім того, проєкт наказу забезпечує приведення норм Порядку у відповідність до норм Закону №2155 у частині внесення до нього посилань на дотримання зазначеного Закону.

Змінюється реквізит «Підпис» у формах податкових повідомлень-рішень, зокрема: зазначається найменування посади керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, власне ім’я та прізвище особи.

Крім того, до форм податкових повідомлень-рішень вноситься уточнююча інформація щодо реквізитів суб’єкта господарювання в частині зазначення серії паспорта фізичної особи у разі її наявності.

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань можна надсилати на адресу розробника (Державна податкова служба України): поштову – 04655, м. Київ, Львівська площа, 8, та електронну – dsimov@tax.gov.ua

Додаткові матеріали

Джерело: ДПСУ

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 530
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9926
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460