• Посилання скопійовано

Податківці повідомлятимуть про корупцію та фінансування тероризму: законопроєкт № 6301

Контроль за напрямком платежів, які здійснюють суб’єкти господарювання, джерелом походження їх коштів наразі має багато рівнів. Фінансовий моніторинг проводять і банки, і небанківські фінустанови, і навіть незалежні бухгалтери та юристи. Обов’язок повідомляти Держфінмоніторинг про порушення пропонують покласти і на ДПСУ!

Податківці повідомлятимуть про корупцію та фінансування тероризму: законопроєкт № 6301

До ВРУ було внесено для ознайомлення законопроєкт №6301 від 09.11.2021 р., з його текстом можна ознайомитися тут.

Сам текст законопроєкту дуже короткий, і зміну він пропонує лише до  статті 16 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення".

Втім, ця зміна є досить важливою, адже стосується вона  подання інформації з питань фінансового моніторингу. І це обов’язок пропонується поширити і на «центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику» - тобто, на ДПСУ.

Передбачається, що ДПСУ повідомлятиме Держфінмоніторинг про фінансові операції:

  1. за результатами аналізу яких виникла підозра;
  2. аналіз яких свідчить про їх вчинення в ході вчинення платниками податків кримінальних правопорушень, які передували легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та/або фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, або вчиненню іншого кримінального правопорушення.

Ну, тобто, неважливо, чи точно було корупційне порушення або фінансування тероризму – навіть про підозру щодо такої можливості зазначені центральні органи державної влади повинні обмінятися інформацією.

Те, як саме відбуватиметься передача інформації (повідомлення), має встановити КМУ. Текстом законопроєкту передбачається, що закон, який буде прийнято на його основі, набере чинності через три місяці з дня, наступного за днем його опублікування. І от протягом цих трьох місяців КМУ і повинен буде встановити порядок такого повідомлення.

 

Для чого потрібен такий закон?

Збір та аналіз інформації про суб'єктів господарювання, зокрема, і про їх платіжні операції, але не тільки, на сьогодні здійснюють багато контролюючих органів.

Ось і в ДПС, як зазначено в пояснювальній записці до законопроєкту,  було створено структурний підрозділ, основною функцією якого є вжиття з використанням ризик-орієнтованого підходу заходів щодо виявлення, аналізу, організації та проведення перевірок осіб, які здійснюють фінансові операції, що можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або з фінансуванням тероризму.

У процесі виконання вказаного повноваження такий підрозділ Державної податкової служби збирає багато цікавої інформації. Але, очевидно, Держфінмоніторинг наразі доступу до неї не має (а хотів би). Тому депутати вирішили, що доцільно законодавчого врегулювати можливість (а, по суті, обов'язок) передачі такої інформації  від ДПСУ до Держфінмоніторингу.

За словами авторів законопроєкту, прийняття законопроєкту сприятиме підвищенню якості звіту про проведення національної оцінки ризиків та результатів типологічних досліджень у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Крім того, реалізація норм законопроєкту покращить ступінь відповідності України рекомендації FATF (міжнародної організації по боротьбі із відмиванням коштів).

Про нинішній стан фінмоніторингу таких операції ми повідомляли тут.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024141
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 373
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6206
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459