В Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області інформують, що Законом України від 01.04.2022 р. №2173 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану» п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено пп. 69.28, яким встановлено спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності платника податків/податкового агента, у разі втрати ним первинних документів через бойові дії та окупацію.
Зокрема, у разі втрати та/або неможливості вивезення первинних документів платник податків/податковий агент подає до контролюючого органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, підписане керівником підприємства та головним бухгалтером, в якому зазначаються обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів, податкові (звітні) періоди, а також загальний перелік документів (за можливості – із зазначенням реквізитів).
Після подання платником податків/податковим агентом до контролюючого органу такого повідомлення, запроваджується мораторій на проведення документальних перевірок щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів.
Якщо після подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів платнику податків/податковому агенту стане відомо про втрату таких документів, такий платник податків/податковий агент зобов’язаний подати до контролюючого органу повідомлення про втрату первинних документів із зазначенням обставин такої втрати.
Платники податків/податкові агенти, які подали повідомлення про втрату первинних документів, не підлягають перевірці контролюючим органом щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів, у тому числі після завершення дії воєнного стану.
При цьому обов’язок доведення відсутності підстав для застосування платником податків/податковим агентом спеціальних правил для підтвердження даних, визначених у податковій звітності платника податків/податкового агента, передбачених пп. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, покладається на податковий орган.
У разі відмови у застосуванні положень пп. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ податковий орган не пізніше одного місяця з дати отримання відповідного повідомлення від платника податків/податкового агента видає вмотивоване рішення із зазначенням підстави та доказів такої відмови.
***
Читайте також:
- Нові повноваження податківців та що робити, якщо загублена первинка: аналіз Закону №2173
- Втратили первинку через бойові дії: як попередити та чи будуть наслідки під час перевірок?
***