• Посилання скопійовано

Новий порядок перевірок обґрунтованості виплат матзабезпечення через страхові випадки – у проєкті Мінекономіки

Мінекономіки повторно оприлюднило проєкт нового Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення. Його приводять у відповідність до чинного законодавства (зокрема, Закону №2622)

Новий порядок перевірок обґрунтованості виплат матзабезпечення через страхові випадки – у проєкті Мінекономіки

3 квітня 2024 року Мінекономіки повторно оприлюднило для обговорення проєкт наказу Мінекономіки, Мінфіну, МВС "Про затвердження Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення".

Завантажити для перегляду проєкт Порядку можна за посиланням.

Вперше цей проєкт було оприлюднено у липні 2023 року, про що ми розповідали у цій новині.

Що змінилося у новому проєкті (порівняно з оприлюдненим у липні), - Мінекономіки не зазначило.

Проте у пояснювальній записці зазначено, що метою прийняття проєкту акта є приведення у відповідність до законодавства процедури розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення.

Зокрема, Порядком визначається механізм розслідування страхових випадків та обґрунтованості призначення і виплати матеріального забезпечення, у тому числі:

  • порядок обміну відповідною інформацією між Державним центром зайнятості, Мінфіном, Мін’юстом, ДПС, ПФУ та Адміністрацією Держприкордонслужби; 
  • порядок здійснення звірки та/або перевірки відомостей, поданих особою під час реєстрації або перереєстрації її як безробітного та протягом перебування особи в статусі зареєстрованого безробітного, та/або даних, зазначених у документах страхувальника, на підставі яких надається статус зареєстрованого безробітного (особа перебуває в статусі зареєстрованого безробітного), призначається та виплачується матеріальне забезпечення на випадок безробіття, надаються соціальні послуги, а також відомостей, на підставі яких надається застрахованій особі допомога по частковому безробіттю;
  • порядок проведення перевірки у страхувальника, роботодавця або фізичної особи - підприємця, яка є застрахованою особою, у разі виявлення невідповідності відомостей (даних) стосовно особи за результатами проведення звірки;  
  • складання відповідного акта за результатами проведення звірки та/або перевірки (завантажити).

Розслідування проводитиметься філіями регіональних центрів зайнятості, а також міськими, районними та міськрайонними центрами зайнятості (до їх припинення) за період перебування особи у статусі зареєстрованого безробітного або отримання застрахованою особою допомоги по частковому безробіттю. 

Розслідування проводитимуть під час подання:

  • особою заяви про надання (поновлення) статусу зареєстрованого безробітного, перебування особи у статусі зареєстрованого безробітного та/або після припинення реєстрації особи як безробітного, у разі надходження від державних органів, підприємств, установ, організацій або громадян інформації, яка впливає на умови реєстрації особи як безробітного та/або перебування особи у статусі зареєстрованого безробітного, призначення та виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття, надання соціальних послуг, та/або якщо така інформація розміщена в медіа;

  • роботодавцем або фізичною особою – підприємцем, яка є застрахованою особою, заяви про надання допомоги по частковому безробіттю, у період надання допомоги по частковому безробіттю та після припинення надання такої допомоги. 

Розслідування здійснюватиметься шляхом: 

1) звіряння відомостей, поданих особою під час реєстрації або перереєстрації як безробітного та протягом перебування особи у статусі зареєстрованого безробітного, на підставі яких надається (поновлюється) статус зареєстрованого безробітного (особа перебуває у статусі зареєстрованого безробітного), та/або даних, зазначених у документах страхувальника, що вносяться до Єдиної інформаційно-аналітичної системи державної служби зайнятості та впливають на умови отримання (поновлення) статусу зареєстрованого безробітного, перебування у статусі зареєстрованого безробітного, призначення та виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття, надання соціальних послуг, а також даних, зазначених у документах роботодавця або фізичної особи – підприємця, яка є застрахованою особою, що впливають на виплату допомоги по частковому безробіттю, з реєстром страхувальників та реєстром застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань; 

2) інформаційного обміну з Адміністрацією Державної прикордонної служби України щодо знаходження за межами України осіб, які перебувають у статусі зареєстрованого безробітного або бажають отримати статус зареєстрованого безробітного;  

3) проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників, роботодавців або фізичних осіб – підприємців, які є застрахованими особами (у разі потреби). 

Крім того, Мінекономіки також оприлюднило проєкт наказу Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України "Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року №60/62". Саме цим наказом наразі затверджено Порядок розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним.

Очікується, що у разі затвердження ці накази наберуть чинності з дня офіційного опублікування.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024139
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 337
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 5696
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459