• Посилання скопійовано

Вплив Гетманцева на роботу ДПС та Клубу білого бізнесу: позиція Кравченка

За словами Кравченка, Голова комітету ВРУ з податкової політики не міг керувати роботою податкової, бо він – законодавча гілка влади, а це – виконавча. Зараз з Гетманцевим у Кравченка робочі відносини

Вплив Гетманцева на роботу ДПС та Клубу білого бізнесу: позиція Кравченка

Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко в інтерв’ю виданню "Економічна правда" розповів про вплив Гетманцева на податкову та Клуб білого бізнесу.

— До вашого призначення на цю посаду багато представників влади говорили, що роботою ДПС керував Голова Податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев. Чи поділяєте ви таку думку і наскільки активно Гетманцев залучався до роботи податкової?

— До Голови комітету та всіх народних депутатів я ставлюся з великою повагою. У мене немає повноважень розслідувати ту чи іншу діяльність чи перевіряти дійсність цих тверджень. Я не працював у податковій і не можу вам на ваше твердження відповісти. Де-юре Голова комітету не міг керувати роботою податкової, бо він – законодавча гілка влади, а це – виконавча.

Зараз у нас робочі відносини з комітетом. Якщо є запити, то ми надаємо інформацію. Можу підтвердити, що цих запитів стало більше, ніж було раніше.

— Може, через те, що раніше між Головою комітету та податковою був прямий зв'язок?

— Не можу сказати, бо не перевіряв. Відносини в нас робочі, надаємо інформацію, співпрацюємо з ТСК Верховної Ради. Збираємося на робочі зустрічі і доводимо свою позицію щодо того чи іншого законопроєкту, який розглядається на комітеті або буде розглядатися у Верховній Раді.

— Відомо, що колишній помічник Гетманцева Євгеній Сокур виконував обов'язки першого заступника Голови ДПС. Його звільнено. Скільки ще людей, афілійованих з Гетманцевим, було в керівництві податкової?

— Не знаю.

— Ці люди продовжують працювати в податковій?

— Зараз на керівних посадах у податковій таких немає.

— Зараз немає, тобто вони були?

— Могли бути. Однак це не стосується тільки однієї людини.

— А скількох людей?

— Була різна інформація щодо різних груп впливу. Однак ми повністю змінили весь керівний склад центрального апарату, керівництво 15 обласних податкових.

Департамент з боротьби з корупцією працював з правоохоронними органами, збирали інформацію. Не було такого, що якщо в інтернеті написано, що людина живе або дружить з якимось політиком, то вони, не розплющуючи очей, ухвалювали кадрові рішення. Спочатку були відпрацювання та перевірка всієї інформації. Кадровий потенціал не дуже великий, щоб просто так звільняти людей.

— Попри це 15 керівників обласних податкових ви замінили.

— Нічого постійного немає. Є люди, які готові бути керівниками та організовувати роботу. Однак я завжди даю час показати себе, виконати всі завдання, перевиконати план надходжень до бюджету. Я дивлюся, як керівник працює з бізнесом, майже кожен тиждень приїжджаю в якусь з областей на перевірку. Якщо людина за місяць-два не впорається, то вона буде замінена.

— У вас не було завдання перезавантажити все керівництво центрального апарату та областей?

— Авжеж, була така мета, я це здійснив: змінив 16 керівників департаментів та 15 керівників областей. Але це не означає, що це кінець. Якщо людина не справиться, то будуть відповідні кадрові призначення. Кадрова робота триває постійно.

— Багато нових керівників обласних податкових – це колишні податкові міліціонери. Якими принципами ви керуєтеся при призначенні людей?

— Кадровий шлях, досвід. Я не призначаю людей, які не мають досвіду роботи в податковій. Один мій заступник працював у податковій міліції, але потім – у ДПС. Стверджувати, що всі призначені – колишні податкові міліціонери, неправильно.

— При Гетманцеві була така практика: якщо в якійсь області виявляють корупцію, то перезавантажується все керівництво обласної податкової. Принаймні він про це публічно повідомляв. Збережете цю практику?

— Це залежить від того, що робить керівник. Якщо він знав про такі факти або був дотичним до них, то буде нести кримінальну відповідальність. Ми співпрацюємо з усіма правоохоронними органами.

— Тобто звільняти всіх не будете.

— Так можна кожного звільнити. Керівник несе свою відповідальність перед законом. Як і кожен працівник відповідає перед законом.

— Одна з ініціатив Гетьманцева – "клуб білого бізнесу"…

— Щось ми дуже багато говоримо про Гетманцева. Може, вам треба було інтерв’ю в нього взяти?

— Запитання стосується клубу. Наскільки я розумію, ви не прихильник цієї ініціативи.

— Недавно в мене була зустріч з бізнесом у Житомирі. Там один керівник підприємства сказав таку фразу: "Я не в "білому" клубі, але й не в "чорному", бо сплачую податки. Ви – голова податкової, скажіть, хто я? Я сірий, чорний, білий, помаранчевий, рожевий чи голубий?". Я не міг йому відповісти.

Закон гарний з точки зору підтримки бізнесу, який сплачує податки. Моя думка: необхідно збільшити кількість критеріїв для потрапляння до цього "клубу". Усі підприємства, які сплачують податки, – "білі". Наразі критерії такі, що великий бізнес у цей клуб може потрапити, а малий і середній, що тільки розвивається, – ні.

— Що б ви змінили?

— Якби я мав законодавчу ініціативу, то я збільшив би кількість критеріїв, щоб більше бізнесу, який сплачує податки та працює в рамках закону, туди потрапило.

Особисто для себе я ухвалив рішення, що ставлення до кожного бізнесу, який сплачує податки, буде однаковим. Наприклад, створені консультаційні центри, тому що в "клубі білого бізнесу" є консультанти. Вони можуть подзвонити і сказати, що ви подали або збираєтеся подати податкові накладні, тому не забудьте сплатити такі податки. Або пропонують завчасно перевірити якісь документи.

Світовий банк провів опитування: 52% суб'єктів господарювання незадоволені частими змінами в законодавстві. Цього місяця така табличка (звітність – ЕП) була, в іншому хтось вирішив змінити. Це ж не спеціально бухгалтери подали по-старому, що стало підставою для блокування накладних. Просто по-людськи подзвоніть, поясніть завчасно. Бухгалтери та директори бояться дзвонити в податкову, бо вірять, що нічого не вирішиться, і вони йдуть до суду.

Саме це я хочу змінити: вирішувати спори потрібно в досудовому порядку. Наприклад, є 130 юристів. Ми судимося в першій, другій інстанції, витрачаємо кошти платників податків. Суб'єкти господарювання також витрачають гроші.

Ми виконали багато судових рішень, які не виконувалися протягом значного часу. Коли я зустрічаюся із суб'єктами господарювання, то говорю, що треба сідати за стіл і прошу не йти до суду. Є дорожня карта, де ми викладаємо свої вимоги. Бізнес або сприймає ці вимоги, або вносить свої клопотання і додаткові підтвердження своїх позицій. Для того, аби розблокувати податкову накладну чи вивести підприємство з ризиків, не обов'язково йти до суду.

— Скільки зараз компаній у "клубі білого бізнесу"?

— 8 199.

Джерело: Економічна правда

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»